مشارکت ۴۱.۱۶ درصدی گلستانی‌ها در انتخابات چهاردهم

گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری ۴۱.۱۶ درصد بود، گفت: مردم استان در فضای مشارکت خوب درخشیدند.

سیدعلی مهاجر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم استان گلستان همواره در صحنه‌های مختلف پای کار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و این بار در انتخابات ریاست جمهوری نیز با مشارکت خوب خود در این رویداد سیاسی مهم برگ زرین دیگری خلق کردند.

وی با بیان اینکه شعبات اخذ رای در حال جمع‌بندی است، افزود: هماهنگی‌های لازم با هیات نظارت بر انتخابات گلستان در حال انجام است تا آخرین آمار تایید شده به تفکیک به اطلاع عموم مردم برسد.

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای اقدام به دریافت آرای مردم کردند، بیان کرد: حدود ۲۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و بازرسی پای کار انتخابات ریاست جمهوری در گلستان بودند.

مهاجر با بیان اینکه ۹۳ واجد شرایط بالای ۹۵ ساله گلستانی در انتخابات هشتم تیر ماه شرکت کردند، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد رای‌دهندگان گلستانی جزو رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بودند.

وی خرید و فروش رای را یکی از جرایم رایج در برخی از انتخابات‌ها برشمرد و تاکید کرد: در انتخابات هشتم تیر ماه هیچ تخلف جدی در استان گلستان رخ نداده و هیچ موردی از خرید و فروش آراء در استان گزارش نشده است.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور دیروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار ‌شد.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha