۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85524048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شد

سنندج-ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت(چهارم تیر) تاکنون پنج هزار و ۴۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های کامیاران و سقز به طور تضمینی خریداری شده است.

جمال صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم چهارم تیر ماه از شهرستان‌های سقز و کامیاران آغاز شده است، اظهار کرد: ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم طی سال زراعی جاری در استان دایر می شود که تاکنون از این تعداد چهار مرکز در ۲ شهرستان سقز و کامیاران فعال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان کامیاران سه هزار و ۹۵۱ تن و در سقز هم هزار و ۹۴ تن است، اضافه کرد: آهنگ خرید تضمینی گندم در این ۲ شهرستان ۲ هزار و ۵۱۸ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

صالحی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

وی یادآور شد: براساس برآورد کارشناسان، امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می شود و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha