۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85526926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از ۱۵ هزار تن رسید

سنندج-ایرنا-  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم که در ۲ شهرستان کردستان آغاز شده است به ۱۵ هزار و ۱۲۷ تن رسید.

جمال صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیر آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت این محصول استراتژیک تاکنون در شهرستان های سقز و کامیاران آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان کامیاران هشت هزار و ۹۰۳ تن و در سقز هم ۶ هزار و ۲۲۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان دایر می شود، افزود: تاکنون از این تعداد چهار مرکز در ۲ شهرستان سقز و کامیاران فعال شده است.

صالحی آهنگ خرید تضمینی گندم در این ۲ شهرستان را افزون بر ۲ هزار تن خواند و یادآور شد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha