چشمان بارانی سمنانی‌ها در فراق شهیدجمهور

سمنان - ایرنا - آیین گرامیداشت چهلمین روز عروج شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان خدمت به همت استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین اربعین «شهدای خدمت» شنبه شب در مسجد عابدینیه سمنان با حضور جمعی از مسوولان، خانواده‌های شهیدان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم برگزار شد و سخنران محفل عزاداری به تبیین ابعاد پیام رهبر معظم انقلاب درباره شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان پرداخت.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی سخنران آین اربعین شهدای خدمت با بیان اینکه شهید رییسی الگوی ممتاز ولایتمداری و خدمت‌رسانی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در این پیام، تعابیر کم‌نظیری در خصوص شهید رئیسی بکار بردند که این امر بیانگر ابعاد شخصیتی شهیدجمهور است.

عزاداران نیز در آیین چهلمین روز آسمانی شدن شهید آیت‌الله رییسی و همراهان ایشان در مسجد عابدینیه سمنان با دل‌هایی پر از حسرت اشک می‌ریختند.

آنان شهادت خادم‌الرضا(ع) در سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) را پاداش این بزرگمرد جهادی و خستگی‌ناپذیر می‌دانستند.

حاضران در این آیین با بغض‌های فشرده در گلو با نوحه‌های سوزناک مرثیه‌خوان بر سینه می‌زدند و می‌گفتند سیدمحرومان و دیگر همراهان خوش به سعادتتان، ما با داغ دوریتان چه کنیم؟

عزاداران همچنین می‌گفتند دلمان برای مجاهد انقلابی، خدمتگزار و سید محرومان آیت‌الله رئیسی تنگ می‌شود، داغ سنگینی است که بر دل نشسته است.

چشمان بارانی سمنانی‌ها در فراق شهیدجمهور

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی از جمله ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر معظم انقلاب شهریور ۱۴۰۲ به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، فرمودند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ساده‌زیستی، ‌مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت سیزدهم خواندند.

رهبر انقلاب اسلامی سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۳ نیز در بخشی از پیام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی گفتند: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha