۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85524950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت خسارت‌های بدنی خراسان شمالی ۴۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی خراسان شمالی گفت: این صندوق در سه ماه سال جاری ۱۱۷ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال دیه به حادثه دیگان تصادفات پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

احمد کامران فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صندوق خسارت‌های بدنی این استان در سه ماه سال جاری ۱۰۶ پرونده از سوی حادثه دیدگان تشکیل شد.

وی افزود: پارسال در همین مدت ۹۱ پرونده تشکیل شده بود که ۸۵ میلیارد ریال نیز دیه توسط صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی به زیان دیدگان حوادث رانندگی پرداخت شد.

مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده در سال جاری ۵۱ درصد آنان راننده در حادثه مقصر بوده است و ۴۸ درصد آنان نیز بعد از وقوع حادثه متواری شده بودند.

وی گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده ۲۳ درصد منجر به فوت حادثه دیدگان شده است و ۷۷ درصد مجروح شده بودند.

تشکیل ۱۰۶ پرونده حوادث در سه ماهه نخست امسال

کامران فر خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۶ پرونده حوادث تشکیل شده در این صندوق ۹۷ پرونده ایرانی و مابقی مربوط به افراد خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع حادثه دیده ها ۱۹ نفر مربوط به عابران پیاده، راکب موتورسوار ۱۵ نفر، یک نفر دوچرخه سوار و مابقی سرنشینان خودرو بوده اند.

مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده در این صندوق ۳۱ نفر فاقد بیمه نامه، ۱۶ نفر دارای بیمه نامه بوده اند.

وی گفت: این صندوق از زندانی شدن ۵۲ نفر از مقصران حوادث رانندگان فاقد بیمه‌نامه در سه ماه جاری جلوگیری کرد.

مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی تصریح کرد: صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی برای جلوگیری از زندان رفتن رانندگان فاقد بیمه نامه در سه ماه سال جاری ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم رانندگی خبر داد و گفت: این طرح به به منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه به خرید بیمه نامه شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه ای و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه اجرا شد.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha