۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85436134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صندوق خسارت‌های بدنی خراسان‌شمالی ۱۱۹ میلیارد ریال پرداخت کرد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی گفت: این صندوق ‌۱۱۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال خسارت در سال ۱۴۰۲ به زیان دیده‌ها پرداخت کرد.

احمد کامران فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان خسارت پرداختی ۹۶ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال مربوط به خسارت مقصران حادثه و ۲۳ میلیارد ریال نیز مربوط به ما به تفاوت پرونده ها بود که صندوق در سال گذشته پرداخت کرده است.

مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع ۶۰۹ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ در صندوق استان تشکیل شد که ۱۹۵ پرونده مربوط به تصادفات فرار از صحنه بود.

وی گفت: همچنین ۳۳۷ پرونده نیز مربوط به تصادفاتی بود که مقصر شناسایی و بیمه نامه نداشت و مابقی پرونده‌ها نیز مربوط به تصادفاتی بود که افراد فوتی مقصر حادثه بوده‌اند.

به گفته کامران فر؛ این صندوق ۹۸ درصد خسارت پرداختی پرونده ها را بدون رای دادگاه پرداخت کرده است.

وی گفت: همچنین از مجموع پرونده های تشکیل شده ۱۹۳ فقره پرونده مربوط به تصادفات فوتی و ۴۱۶ فقر پرونده مربوط به تصادفات جرحی بوده است.

مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در راستای تسهیل پرونده ها میزان خسارت را در مرحله دادسرا به زیان دیده ها پرداخت کنیم.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

این استان در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha