باند نتانیاهو درحال ویران کردن سیستماتیک امنیت اسرائیل است

تهران- ایرنا- «گادی آیزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که باند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر درحال ویران کردن سیستماتیک امنیت این رژیم است.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، آیزنکوت در جدیدترین موضعگیری خود با طعنه و تمسخر کابینه نتانیاهو را در تسخیر وزیران تندرو دانست و آن را کابینه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواند.

او گفت: کابینه اسموتریچ و بن گویر به ریاست نتانیاهو به انهدام و ویران کردن سیستماتیک امنیت داخلی و آسیب رساندن به مصالح اسرائیل ادامه می دهد.

در تایید گفته آیزنکوک مبنی بر تسخیر کابینه از سوی وزیران تندرو، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر نتانیاهو را تهدید کرد که اگر به خواسته های او تن ندهد، از کابینه اش خارج خواهد شد و آن را سرنگون خواهد کرد.

او گفت: نتانیاهو می داند که اگر به جنگ علیه نوار غزه پایان دهد، من در کابینه نخواهم ماند و توافق کردن با حماس ممنوع است. این موضوع در مورد شمال (جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله) نیز صدق می کند.

درحالی که رژیم صهیونیستی پس از حدود ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه، نه تنها به اهداف خود دراین جنگ دست نیافته بلکه با مشکلات نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فراوانی روبرو است.

بنیامین نتانیاهو به دلیل ترس از فروپاشی کابینه خود تاکنون تسلیم همه خواسته های اسموتریچ و بن گویر شده است و این دو وزیر تندرو و جنگ طلب، کابینه وی را به گروگان گرفته اند.

شکست های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و ناتوانی از دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای این جنگ به مخالفت های گسترده با کابینه نتانیاهو و شخص وی منجر شده است.

برهمین اساس، در آستانه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تعدادی از مقامات پیشین و شخصیت‌های رژیم صهیونیستی در پیام سرگشاده خود به کنگره درباره سقوط این رژیم با تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو هشدار داده و او را نماینده شهرک نشینان صهیونیست ندانستند.

این مقامات و شخصیت های برجسته رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نتانیاهو با سرعت تمام، در حال بردن اسرائیل به سمت سقوط و فروپاشی است.

این مقامات در پیام خود به کنگره آمریکا تاکید کردند: نتانیاهو نتوانست طرحی برای پایان دادن به جنگ غزه و آزادی اسرای اسرائیلی ارائه کند و حضورش در کنگره باید مشروط به حل این دو موضوع و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) اسرائیل می شد.

در این پیام آمده است که نتانیاهو هنوز مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را برعهده نگرفته و کماکان مانع ایجاد یک کمیته تحقیق در این باره می شود.

سرکوب معترضان صهیونیست توسط پلیس رژیم اشغالگر، تبعیض بین شهرک نشینان در اعزام به خدمت نظامی اجباری و دخالت سیاسی در امور دستگاه قضایی و بخش های فرهنگی و علمی از جمله دیگر مواردی است که در نامه مزبور به عنوان ضعف های کابینه نتانیاهو ذکر شده است.

این مقامات و شخصیت های برجسته رژیم صهیونیستی در پیام خود همچنین اعلام کردند: متحدان راستگرای نتانیاهو از جمله بن گویر و اسموتریچ خواهان اشغال نوار غزه و ساخت شهرک در آن هستند و حتی با آتش بس موقت نیز مخالفند.

در این پیام تاکید شده است که کابینه نتانیاهو نسبت به سرنوشت و وضعیت هزاران صهیونیستی که از شمال و جنوب سرزمین های اشغالی آواره شده اند، بی تفاوت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha