نماینده مجلس: دعوای چپ و راست نداریم / جلیلی پاکدست است

ساوه - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی دعوای چپ و راست وجود ندارد، گفت: جلیلی به نظر بنده و به عنوان جانباز انقلاب اسلامی فردی پاکدست بوده و توان بیشتری برای ریاست قوه مجریه دارد.

به گزارش ایرنا، عباس گودرزی عصر دوشنبه در جمع حامیان سعید جلیلی در ساوه، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوی کم اهمیت تر از مرحله اول آن نیست و مکمل قدم اولی است که هفته گذشته با مشارکت مردم برداشته شده است.

وی، حضور حداکثری را تثبیت اقتدار کشور اعلام کرد و افزود: این حضور در کنار تقویت اقتدار و امنیت کشور زمینه نزدیکی بیشتر بین مردم و حاکمیت را فراهم می کند که در این صورت دشمنان نمی توانند از خلاءهای موجود برای اجرای نقشه های شوم خود استفاده کنند.

به گفته گودرزی، دشمن دقیقا زمانی که احساس ضعف را در رقیب خود ببیند برنامه هایش را عملیاتی می کند که این رویکرد در دیپلماسی التماسی بیش از گذشته نمایان بود.

وی خاطر نشان کرد: اما آیت الله شهید رییسی به پشتوانه حمایت مردمی و با دیپلماسی عزت مدارانه در سه سال گذشته توانست قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در اذهان جهانیان به خوبی تقویت کرده و با توجه به موفقیت های این دیپلماسی از جمله عضویت در سازمان همکاری شانگهای و بریس، امروز جامعه ما نیازمند فردی است که رهرو این شهید باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از نزدیک می شناسم، افزود: برای انتخاب فرد اصلح در گفتمان انقلاب اسلامی دعوای چپ و راست نداریم بلکه به دنبال انتخاب فردی اصلح هستیم که بتواند جامعه را با برنامه و رویکرد انقلاب اسلامی از مشکلات نجات دهد.

وی اضافه کرد: معتقدم آقای سعید جلیلی به عنوان یک جانباز انقلاب که برای این نظام بها داده و با توجه به اینکه برنامه ریزی و الگو محوری را از اولویت های خود قرار داده، شایسته ریاست جمهوری بوده و قادر به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی با مشی عزت داخلی و دیپلماسی انقلابی است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه، هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، "مسعود پزشکیان" ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و "سعید جلیلی" ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رای داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که "رییس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هرگاه در دور نخست هیچ‌ یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود"، براساس این اصل رییس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب خواهد شد

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه /۱۵ تیرماه/ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha