تکاپو در خیابان‌های بجنورد برای جذب آرا

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85526524
سعید وحیدی
تکاپو در خیابان‌های بجنورد برای جذب آرا

بجنورد- ایرنا- خیابان های مرکز خراسان شمالی، بجنورد این روزها اوج حال و هوای تبلیغاتی خود را می گذرانند و در تسخیر هواداران ۲ نامزد راه یافته به دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای جذب آرا هستند.

به گزارش ایرنا، با اعلام نتایج نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ یک از نامزدها برای راهیابی به پاستور موفق نشدند و انتخابات این دوره نیز همانند سال ۸۴ به مرحله دوم کشیده شد.

برای دومین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است تا سکاندار هدایت کشور در مرحله دوم انتخاب شود و هواداران نامزدها از هیچ تلاشی برای راهیابی فرد مورد نظر به پاستور دریغ نمی کنند.

میادین اصلی شهر و خیابان های بجنورد همانند سراسر کشور اوج حال و هوای تبلیغاتی خود را می گذراند و دیوارهای اطراف ستادهای انتخاباتی پر از تصاویر نامزدها با ژست های گوناگون است.

سرودهای ملی و وطنی نیز برای افزایش شور و هیجان انتخاباتی از ستادهای انتخاباتی پخش می شود و جلوی هر ستادی میزی گذاشته که تصاویر تبلیغاتی نامزدها در اندازه های مختلف در آن خودنمایی می کند.

تکاپو در خیابان‌های بجنورد برای جذب آرا

حوالی خیابان نادر در تسخیر هواداران پزشکیان

حوالی خیابان نادر به ویژه نبش چهارراه بسیج (ژاندارمری سابق) در تسخیر هواداران مسعود پزشکیان است و هواداران این نامزد راه یافته به مرحله دور دوم انتخابات هرشب با اجرای برنامه های گوناگون هنری، موسیقی و پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می کنند.

صدای موسیقی اغلب با مضامین ملی و میهنی در ستاد این نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هر شب به گوش می رسد و جمع ها و گعده های کوچک و بزرگی در داخل آنها مشاهده می شود.

پخش موسیقی و پذیرایی از مردم در این ستاد حتی شب هنگام پیوستگی دارد.

طرفداران این نامزد ریاست جمهوری هر شب در ستاد مرکزی مد نظر خود تجمع می کنند، برای معرفی نامزد مد نظر خود و به دست گرفتن موج حاکم تبلیغی بر افکار عمومی از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

تکاپو در خیابان‌های بجنورد برای جذب آرا

میدان شهید و خیابان دوچنار در سیطره هواداران جلیلی

گرچه ستاد اصلی انتخاباتی سعید جلیلی در خیابان دوچنار افتتاح شد و محل بحث و گفت و گو اعضای اصلی این ستاد در خراسان شمالی آن محل است اما این روزها تمرکز ستاد انتخاباتی جلیلی حوالی میدان شهید یا همان ستاد انتخاباتی سابق محمدباقر قالیباف است.

حدود ۲ روز پیش بود که ستاد قالیباف تبدیل به دیگر ستاد جلیلی در خراسان شمالی شد و هواداران نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات از این ستاد بیشتر بهره تبلیغاتی می برند.

با نزدیکی به این ستاد اولین چیزی که نظر آدم را به خود جلب می کند، شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» و تصویر جلیلی در کنار رییس جمهور شهید است.

گرچه آهنگ های ملی و میهنی نیز در این ستاد پخش می شود اما این روزها این ستاد بیشتر از سخنرانان ملی برای جلب آرا و اقناع مردمی استفاده می کند.

همین شب گذشته بود که این ستاد محل سخنرانی حجت‌ الاسلام نصرالله پژمان فر از افراد نزدیک به سعید جلیلی بود تا برنامه های این نامزد به طور روشن برای هواداران تبیین شود.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرای مرحله اول آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha