حضور مردم، باز خاطره خواهد شد

اصفهان-ایرنا-انتخابات فصل خلق خاطره ها، اعلام وفاداری به کشور و یگانه راهکار عملی مسالمت آمیز برای عبور از بحران‌ها و مشکلات است و از این رو بسیاری شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و میهنی برای خلق آینده ای بهتر می‌دانند و بی تردید در هشت تیرماه نیز حضور ایرانیان، باز خاطره خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بدون تردید مساله نخست در انتخابات حضور حداکثری در آزمون جمهوریت و نمایش قدرت انتخاب مردم است، نباید فراموش کرد رای دادن و بالا بودن میزان مشارکت بهترین سنجه ای است که می تواند انسجام ملی ما ایرانیان را نمایش دهد.

امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود، می تواند زمینه‌ساز مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور و نوید بخش فردایی بهتر برای ایران اسلامی باشد.

حضور گسترده مردم در انتخابات ثابت می‌کند، ملت ایران همچنان زنده و علاقمند به سرنوشت کشور و باورمند به ارزش ها است و یقین دارد که با رای دادن می توان آینده میهن را ساخت.

نقش انتخابات در تعیین سرنوشت سیاسی مردم پُر واضح است و انتظار مشارکت سیاسی برای رقم زدن آینده ای بهتر برای هر کشور یک انتظار بدیهی و در تمامی دنیا پذیرفته شده است.

ایرانیان در حافظه تاریخی خود بیاد دارند که یکی از مشکلات اساسی رژیم ستم‌شاهی، استبداد سیاسی در آن دوران بود که به مردم اجازه مشارکت در تعیین سرنوشت کشور را نمی داد و از این رو در آن سال‌ها، فضای بسته سیاسی و شرکت نداشتن مردم در تعیین سرنوشت کشور رقم می خورد.

در بند ۶ اصل دوم قانون اساسی کشورمان یکی از تکالیف دولت، فراهم کردن امکانات و زمینه های لازم برای تحقق مشارکت انتخاباتی بیان شده و تصریح شده است که: اداره امور کشور در جمهوری اسلامی متکی بر آرای عمومی است که از جمله روش های آن شرکت در انتخابات مختلف خواهد بود.

در اصل ۵۶، قانون اساسی این میثاق مشترک ایرانیان، جمهوریت نظام بار دیگر مورد تاکید قرار گرفته و بیان شده: حاکمیت از آن خداست و خداوند مردم را در تعیین سرنوشت خود آزاد گذاشته است و در اصل ۱۷۷ نیز به اصل جمهوریت نظام اشاره شده که قابل بازنگری نیست، یعنی اینکه نباید حق تعیین سرنوشت از مردم گرفته شود.

در کنار حضور و شرکت گسترده در انتخابات که برای کشور بسیار با ارزش و پُراهمیت است گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه مهم است که مردم نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند.

مردم کسی را می پذیرند که مشکلات را با تعریف شاخصه هایی رفع کند که توجیه پذیر باشد، البته زمانی که شاخص ها مشخص نباشد، ممکن است جامعه به سمت «توده‌گرایی» پیش برود و بسیاری از نامزدها برای اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنند، تنها با توجه به سلیقه مردم شعارهایی «آرمان گرایانه» و «توده گرایانه» در تناسب با سلیقه‌ها بدهند، در حالی که شعارها باید متناسب با امکانات کشور و محدودیت ها باشد.

انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌ای برای خدمت و حرکت به سوی باز کردن گره‌های اقتصادی باشد، نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت که هر آینه انتخابات اسلامی این‌گونه است .

بدون تردید، امسال برای ایرانیان متفاوت خواهد بود و امروز با رای خود متفاوت تر به دشمنان ایران پاسخ خواهند داد: دوباره می سازمت وطن دوباره رای می دهم وطــــن

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز جمعه هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha