۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85527409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهور باید به مسائل اقتصادی احاطه داشته باشد 

بجنورد-ایرنا- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور باید به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصاد و صنعت احاطه داشته باشد تا بتواند برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایرنا علی اکبری شامگاه سه شنبه در اجتماع کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان طرفدار دکتر پزشکیان در بجنورد اظهار کرد: اکنون، مشکل اصلی جامعه ما مسائل اقتصادی است، فضایی که ناشی از تحریم ها در کشور حاکم شده و سبب بروز معضلات بسیاری شده است.

وی افزود: تحریم ها مسبب بسیاری از مشکلات جامعه شده است، این مشکلات تحریم های کمرشکن البته به وسیله برخی انکار می شود و این افراد هنوز این رویه را ادامه می دهند و این تفکر و نگاه در صحبت های نامزدشان مشخص است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این آقایان، اف.ای. تی. اف را قبول ندارند و با برجام مخالفت کردند، اما شاهد هستیم که تحریم ها کمر را خم کرده است، مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست تجربه کردیم، وضعیت نامناسب اقتصاد و معاش، امان را بریده است.

وی گفت: می گویند همه مشکلات که تحریم نیست، بله همه چیز تحریم نیست اما وقتی مردم در مسائل اولیه مانده اند، چه فرصتی برای تعالی و ایدئولوژی و فکر کردن به آن دارند؟

اکبری افزود: ما در مقابل ۲ تفکر و ۲ نگاه قرار داریم، در یک سو دکتر پزشکیان است، کسی که شهره به اخلاق، علم، تجربه و تخصص است و و در آن سو کسی که حتی سابقه یک روز کار اجرایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان سوابق دیرینه در کار اجرایی دارد گفت: با این ۲ نگاه و توفق دکتر پزشکیان، باید به انتخاب عاقلانه دست بزنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: دور اول انتخابات، خیلی ها انتخابشان دکتر پزشکیان نبود اما اکنون به سوی این نامزد سوق یافتند و موجی که در روزهای اخیر ایجاد شده امید می رود در روز شنبه به پیروزی و شادی برسیم.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرای مرحله اول آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha