۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85522172
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85522172
ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

بجنورد-ایرنا- حضور ترکمنان در پای صندوق های رای بار دیگر وحدت و همدلی مردم خراسان شمالی را به تصویر کشیده و انسجام را در دیار قومیت ها و فرهنگ ها معنا کرده است.

به گزارش ایرنا، حضور ترکمنان در پای صندوق های رای با لباس های محلی و سرانگشتان آبی، تجلی گر ارزنده ترین نعمت و موهبت الهی یعنی همدلی و وحدت شده است.

شعبه های انتخاباتی در شهرستان مرزی راز وجرگلان، شهرستان مانه و سملقان و بجنورد با حضور پر نشاط و شاداب ترکمن ها و نقش و نگار رنگارنگ لباس های مردان و زنان ترکمن جلوه ای دیگر به خود گرفته است.

شعبه های اخذ رای در محله های ترکمن نشین بجنورد با لباس های محلی و با صدای پیر و جوان که با گویش ترکمنی شناسنامه در دست در صف ایستاده اند همراه شده است، این حضور متفاوت سبب شده تا لنز دوربین ها به این حضور سوق یابد.

گویا این شعبه ها، محفلی شده تا در سایه سنگین توطئه های دشمنان و بدخواهان، انسجام و وحدت ملت ایران را به گوش جهان برساند.

زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کنار هم زبان زد جهان است و همدلی را در دیار قومیت ها به نمایش گذاشته است. تفاوت مذهبی هیچگاه صلح میان شیعه و سنی را مخدوش نکرده است.

امروز که قرار است مردم سرنوشت خود را به صندوق رای بسپارند، شور انتخابات، کوچه و پس کوچه های محله های ترکمن نشین بجنورد را فراگرفته است و همه به صف شده اند تا با مشارکت در انتخابات، آینده کشور را رقم بزنند.

ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

ترکمنان و حضور حماسی در انتخابات

یکی از جوانان ترکمن در این باره با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه و البته حق هر ایرانی است گفت: انتخابات فرصتی است تا درتعیین سرنوشت خود دخیل باشیم، باید از این فرصت استفاده کنیم.

جواد یزدانی اظهار کرد: حضور هر فرد در انتخابات، تیری به قلب دشمن است و موجب خنثی سازی توطئه های بدخواهان می شود از این رو ترکمنان همانند دوره های قبل، حضوری پرشور در پای صندوق رای دارند.

وی افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف بویژه در انتخابات، سبب قدرت بخشیدن به نظام است، اگر مردم پای کار باشد، نظام اسلامی هم قدرت پیدا می‌کند، قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی بدون پشتوانه مردمی نمی ‌تواند ظهور داشته باشد.

ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

شیعه و سنی، همراه همیشگی

یکی دیگر از ترکمنان بجنورد با تاکید بر اینکه شیعه و سنی باید در کنار هم باشند تا اهداف توسعه حاصل شود گفت: رسیدن به توسعه و پیشرفت در سایه وحدت و انسجام میسر می شود، افتخار ما این است که ترکمنان خراسان شمالی در کنار برادران شیعه، صدها سال زندگی مسالمت آمیز داشته اند.

سعید رحیمی اظهار کرد: پدران ما به یاد ندارند که تفاوت مذهب سبب بروز مشکل و اختلاف در میان شیعه و سنی این دیار باشد، مردم ما همواره در تمامی صحنه ها در کنار هم بودند و امروز نیز بار دیگر وحدت خود را به نمایش گذاشته اند.

وی، انتخابات را بستری برای دفاع از دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: مشارکت در انتخابات، دستاورد انقلاب است، ترکمنان همراه سایر قومیت ها، نقش خود را در تمامی صحنه ها ایفا کرده اند و امروز نیز به جهانیان ثابت خواهند کرد که هیچ گاه نظام و انقلاب را تنها نخواهند گذاشت.

ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

قوام نظام ماحصل شور انتخاباتی

امام جمعه مسجد خاتم الانبیا اهل سنت بجنورد هم در این باره گفت: حضور پرشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای تداوم برنامه های توسعه کشور وظیفه دینی و ملی ما است.

آخوند عبدالحکیم محمدی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران همواره حضور در رویدادهای سیاسی را وظیفه خود می دانند و امروز نیز با مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه خواهند آفرید.

وی افزود: بی تردید حضور در انتخابات یاس و نا امیدی را به جبهه دشمنان تحمیل خواهد کرد و موجب تداوم برنامه های توسعه در کشور خواهند شد.

آخوند محمدی با بیان اینکه حضور در انتخابات امری واجب است، گفت: هر فرد ایرانی باید با احساس مسوولیت در این عرصه به نامزد مورد نظر خود رای دهد.

امام جمعه مسجد خاتم الانبیا اهل سنت بجنورد خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی با بررسی دقیق شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند در شناخت نامزد اصلح کوشش کنند.

آخوند محمدی افزود: مردم در انتخاب نامزد اصلح شاخص های معتقد به ارزش های اسلامی و انقلاب، قانون اساسی، اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم داری را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: اکنون به برکت استقرار نظام شکوهمند اسلامی، رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و پشتوانه مردمی شاهد ارتقای روز افزون جایگاه معنوی جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستیم.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه، سملقان و بجنورد سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار و بر اساس پیش بینی ستاد انتخابات در استان ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که ۴۰ زهزار نفر آن را جوانان شامل می شوند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha