۲۵۰ کارگاه اوقات فراغت برای کودکان خراسان شمالی فعال شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ کارگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح کانون های این استان برای کودکان و نوجوانان این استان دایر شد.

فرهاد آقابیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارگاه ها که در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فعال شد.

وی افزود: کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان استان دایر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: این کارگاه ها در بخش های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۰ مرکز ثابت در استان فعال است که در هر یک به طور میانگین ۲۵ کارگاه آموزشی دایر شده است.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی کارگاه های تابستان، جشنواره ها و مهرواره های مختلفی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان این استان برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: به مناسبت ماه محرم موکب قاصدان نینوا دوشنبه هفته آینده در استان برگزار خواهد شد که فعالیت های عزاداری برای امام حسین (ع) با محوریت کودکان و نوجوانان در حسینیه جاجرمی های بجنورد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بر برگزاری تئاتر برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم در تابستان امسال سه تئاتر خیابانی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ۳۵ گروه مردمی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند نیز شناسایی شده اند که بسترهای لازم را برای گسترش فعالیت های آنان فراهم خواهیم کرد.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل تشکل های مردمی، بازنشستگان فرهنگی و سایر اقشار هستند که در زمینه های مختلف از جمله حوزه کتابخانه کودک و نوجوان، تئاتر، ارایه برنامه های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha