هشت هکتار از اراضی ملی شهرستان آرادان رفع تصرف شد

سمنان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با اشاره به وظیفه قانونی حفظ و حراست از اراضی ملی و جلوگیری از زمین‌خواری، گفت: تاکنون هشت هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

مهیار تفضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان و عوامل نیروی انتظامی در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال هشت هکتار از اراضی ملی شهرستان آرادان واقع در حسین آباد و ده نمک که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرارگرفته بود، از تصرف سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی و هرگونه آسیب تعمدی به منابع طبیعی را اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت نیروهای یگان حفاظت بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی، تاکید کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه منابع طبیعی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان اضافه کرد: اجرای طرح همیار طبیعت برای جلوگیری از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha