بانوان جنگلبان، مادران طبیعت

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85559013
بانوان جنگلبان، مادران طبیعت

سمنان - ایرنا - جنگلبانان مدافعان حیات درختان و گیاهان و نقش‌آفرین در حفاظت و حراست از عرصه‌های مرتعی و جنگلی هستند. امروز پانزدهم مرداد ۱۴۰۳ در نهالستان شهید عموزاده سمنان فرصتی برای خداقوت‌گویی به بانوان جنگلبان فراهم شد. بانوانی که نه تنها در خانواده، بلکه برای طبیعت هم نقش مادری دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان به مناسبت سی و یکم جولای «روز جهانی جنگل‌بانی» فرصتی را برای گردهمایی بانوان جنگلبان این استان و تقدیر و تجلیل از زحمات آنان فراهم کرد.

نخستین گردهمایی ۵۱ خانم شاغل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در برنامه‌ای با عنوان«بانوی جنگل» در نهالستان شهید عموزاده برگزار و از سه بانوی جنگلبان نمونه از شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان تجلیل شد.

بانوان جنگلبان، مادران طبیعت

بانوان مروجان فرهنگ طبیعت دوستی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: بانوان با ترویج فرهنگ جنگل‌دوستی، تبیین فواید جنگل‌ها و اهمیت تلاش در حفظ، احیای و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی نقشی مهم در حفاظت از طبیعت دارند.

جعفر مرادی حقیقی روز دوشنبه در همایش بانوی جنگلبان افزود: بانوان نقش غیرقابل انکاری در نهادینه شدن فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی در خانواده و اجتماع دارند.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی و خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی، بر استفاده از ظرفیت بانوان جنگلبان در تقویت مشارکت مردمی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد.

به گفته وی، حضور در عرصه‌ها و کمیته‌های تخصصی، جلب مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی در حفاظت از منابع طبیعی بخشی از افتخارهای بانوان جنگلبان است.

بانوان جنگلبان، مادران طبیعت

کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع سمنان در سایه فرهنگ‌سازی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این استان با تقویت مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی محقق شده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع در جامعه شکل گرفته، اما کافی نیست و باید بیش از پیش در این زمینه تلاش شود.

وی با اشاره به وسعت، تنوع اقلیمی و برخورداری از پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی سمنان، گفت: تقویت نیروی انسانی و به‌روزرسانی تجهیزات مهار آتش و خودروهای مناسب برای استفاده در کوهستان و بیابان از نیازهای مهم این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: سه میلیون نهال در سه نهالستان این استان تولید شد و در زمان مناسب کاشت در شهرهای مختلف توزیع می‌شود.

بانوان همپای حضور اجتماعی از نقش خود در خانواده غافل نشوند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸ بانوی شهید این استان گفت: بانوان در کنار حضور اجتماعی موثر از توجه به مسوولیت‌های خود در خانواده غافل نشوند.

سعیده همتی در این همایش افزود: حضور اجتماعی با توجه به خانواده، تربیت فرزندان و همسرداری نباید تعارض داشته باشد باید این موضوع در بخش مدیریتی و نگاه شخص دیده شود.

وی ادامه داد: کارها برای بانوان با تصمیم بخش مدیریتی تسهیل شود به طوری که تا جای ممکن با تعریف دورکاری، به بانوان شاغل کمک شود.

وی با بیان اینکه بانوان در جایگاه خود می‌توانند موثر باشند، اضافه کرد: زنان به نقش خود در خانواده همپای حضور در اجتماع توجه داشته باشند و مسایل خانواده غفلت نورزند.

بانوان جنگلبان، مادران طبیعت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: سند ارتقای جایگاه بانوان با در نظرگرفتن جنبه‌های مختلف تدوین دز این استان تدوین شد

وی با اشاره به ارتقای بهداشت و درمان ، توسعه مراکز درمان ناباروری در دولت سیزدهم افزود: مرکز درمان ناباروی دامغان به زودی افتتاح می‌شود.

همتی اظهار کرد: سمنان دارای وضعیت بحرانی در زمینه فرزندآوری است و توجه به فرزندآوری در این استان یک ضرورت به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، همایش بانوی جنگلبان با حضور فاطمه مهدی مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در امور بانوان و مسوول روابط عمومی این سازمان برگزار شد.

۹ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت استان سمنان اراضی ملی به شمار می رود و از این میزان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت عرصه بیابانی، سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۵۲ هزار هکتار جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha