دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی شرق استان سمنان

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ساخت ۱۶۱ کیلومتر راه اصلی و روستایی و تحویل ۲ هزار و ۴۸ واحد مسکونی به متقاضیان از جمله دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رییسی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

امیر عمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۳ و نیم کیلومتر راه اصلی با رشد ۹۳ و چهار دهم درصد نسبت به سال‌های قبل در شهرستان‌های شاهرود و میامی طی این بازه زمانی ساخته شد.

وی با اشاره به رشد ۵۲ و ۹ دهم درصدی رشد ساخت راه روستایی در دولت سیزدهم اظهار کرد: ساخت ۸۷ و نیم کیلومتر راه روستایی در شرق استان طی این مدت محقق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به عملکرد حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرق استان سمنان اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات ۴۸۹ کیلومتر روکش آسفالت و رفع ۹ نقطه حادثه‌خیز از جمله اقدام‌ها در دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: عملیات نصب روشنایی در ۱۷ و ۲ دهم کیلومتر و نصب حفاظ ایمنی در ۵۳ کیلومتر از جاده‌های شاهرود و میامی در دولت سیزدهم اجرا شد.

عمیدی با بیان اینکه ۳۲۰ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان‌های شاهرود و میامی اضافه شد، افزود: الحاق ۵۹۶ هکتار دیگر به محدوده شهری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل فقط ۶۵ هکتار به محدوده شهری شهرستان‌های شاهرود و میامی اضافه شده بود، اظهار کرد: یکهزار و ۳۰۰ مورد تسهیل و رفع موانع در ساخت و ساز مسکونی و تجاری در شهرها از طریق طرح در دبیرخانه ماده پنج انجام شد.

تحویل ۲ هزار و ۴۸ واحد مسکونی به متقاضیان

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خاطر نشان کرد: ساخت چهار هزار و ۴۰۳ واحد مسکونی در حال انجام است که تاکنون ۲ هزار و ۴۸ واحد از این تعداد بهره‌برداری و تحویل متقاضیان مسکن شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یک هزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان قرار داد.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha