۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85528107
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش و توان بالای متخصصان داخلی بر اقتدار ایران افزوده است

رشت – ایرنا – استاندار گیلان گفت: سطح بالای علم، دانش و فناوری های در اختیار متخصصان داخلی، ایران را در عرصه های جهانی قدرت آفرین کرده است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در آیین آغازین دوازدهمین دوره کنگره ملی سوختگی ایران در تالار مرکزی رشت با اشاره به استعداد و توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در علم و فناوری، اظهار کرد: شتاب علمی ایران و دستاوردها و پیشرفت های علمی و پزشکی با قبل انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست و رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به قدرت علمی و توان بالای متخصصان و فوق تخصصان داخلی در درمان انواع بیماری ها، گفت: امروزه ایران بزرگ مقصد درمان بیماری های سخت و صعب العلاج شده و دنیا به وجود دانشمندان بنام ایرانی در حوزه سلامت غبطه می خورد.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری رویدادهای علمی و تحقیقاتی را در توسعه پزشکی موثر دانست و تصریح کرد: هم افزایی علمی و تحقیقاتی متخصصان در توسعه خدمات سلامت و درمان به روز بیماری ها موثر و باید بیشتر شود.

عباسی به انتخابات پیش رو و نقش موثر قشر فرهیخته سلامت در آن اشاره کرد و افزود: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح دو راهبردی از راهبردهای اساسی از سوی مقام معظم انقلاب اسلامی است که قشر ذی نفوذ و موثر جامعه پزشکی باید در ترویج و نهادینه شدن آن بیشتر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از ۸۰۰ بیمار در مرکز آموزشی، درمانی ولایت بستری شدند و ۹۱ نفر بر اثر انواع سوختگی‌ها جان خود را از دست دادند.

دکتر محمدتقی آشوبی اظهار کرد: سوختگی شایع بوده و افراد مختلف را درگیر می‌کند، بنابراین باید آگاهی عمومی را افزایش دهیم چرا که ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری بوده و با آگاهی بخشی به مردم می‌توان هم به پیشگیری و هم به درمان سوختگی کمک کرد.

‌وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در بخش‌های گرمایی، از جمله عوامل ایجاد سوختگی در کشور و حتی در گیلان است، افزود: با اصلاح الگوهای مصرف و بهره گیری از سوخت و مدیریت دمای وسائل گرمایشی و آبگرمکن ها و موارد این‌چنینی می‌توان از سوختگی پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سوختگی می‌تواند تا سال‌ها فرد را دچار عدم کارکرد اجتماعی و اقتصادی کند، ادامه داد: سوختگی علاوه بر بار اقتصادی درمان، از کار افتادگی اجتماعی را به دنبال دارد و بار روانی آن بر فرد و خانواده بسیار زیاد است.

وی افزود: سوختگی با آتش شایع ترین نوع سوختگی است ضمن آنکه با مایعات در کودکان بیشتر و برخی از مردم در معرض سوختگی‌های الکتریکی و شیمیایی و استنشاقی قرار دارند یا آنکه  عموما مردان بیشتر درگیر سوختگی هستند.

دوزادهمین کنگره کشوری سوختگی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی استان گشایش یافت.

افزون بر ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی از گروه‌های مختلف پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، پزشکان متخصص و فوق تخصص ارائه شده‌ که ۱۷۸ مقاله پس از داوری مورد تایید قرار گرفت که در مدت ۲ روز برگزاری این کنگروه ۴۸ مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۳۰ مورد نیز در قالب پوستر در دوزادهمین کنگره کشوری سوختگی ارائه می‌شود. بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس‌های پیش بیمارستانی، پرستاری و بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در سوختگی، جراحی‌های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان‌های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در این بخش از جمله این محورهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha