۹ شعبه سیار آرای کارگران کارخانه‌های مشهد را جمع‌آوری کردند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: ۹ شعبه سیار اخذ رای در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری(هشتم تیرماه) به محل کارخانه های این شهرستان اعزام شده و آرای کارکنان شرکت‌های صنعتی را اخذ کردند، مطالب مطرح شده در این زمینه صحت ندارد.

محسن داوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی ادعاها درباره نرسیدن صندوق های رای به شهرک های صنعتی در مشهد در دور اول انتخابات را تکذیب می کنم.

وی بیان کرد: در خصوص اخذ رای از کارگران کارخانجات مستقر در شرکت شهرک های صنعتی شهرستان مشهد به آگاهی می رساند در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با توجه به اینکه تعطیلی بسیاری از کارخانجات به دلیل مدیریت مصرف برق از روز جمعه به یکشنبه تغییر یافته است، با تدبیر ستاد انتخابات شهرستان، هماهنگی لازم با مدیران محترم شرکت شهرک های صنعتی و کارخانجات بزرگ سطح شهرستان مبنی بر اعزام شعب سیار به کارخانجات انجام شد.

فرماندار مشهد گفت: بر اساس تقسیمات سیاسی، شهرک صنعتی توس در حوزه استحفاظی شهرستان طرقبه شاندیز قرار دارد.

وی ادامه داد: شعبه سیار اخذ رای شماره ۱۶۷۳ در کارخانه سیمان، شعبه اخذ رای شماره ۱۸۳۶ در کارخانجات مسیر جاده سنتو و خارج از شهرک صنعتی توس، شعبه ۱۸۳۷ در شهرک صنعتی "چارطاقی" و شهرک صنعتی "فن آوران"، شعبه اخذ رای شماره ۱۵۶۳ در مجموعه کارخانجات آستان قدس رضوی، پگاه، شمس نگین، چسب سامد، معینی پور و چینی مقصود، شعبه رای گیری شماره ۵۳۷ در کارخانجات جاده کلات، شهرک صنعتی کاویان، کارخانجات جامه، صنایع تولیدی نیرو گستران خراسان اعزام شده است.

داوری گفت: شعبه شماره ۱۵۶۴ در کارخانه الکترو خودروی شرق، شعبه شماره ۳۷ در کارخانجات بخش رضویه، شعبه شماره ۱۶۰ در شهرک صنعتی امان آباد و شعبه شماره ۲۴ در واحدهای شهرک صنعتی بینالود و کارخانه ایران خودرو از جمله مواردی بودند که صندوق های سیار به این شرکت های صنعتی اعزام و آرای کارکنان آن ها اخذ شده است.

وی اظهار کرد: بررسی و جانمایی دقیق شعب اخذ رای و افزایش شعب سیار از جمله اقداماتی بود که در دو انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری موجب افزایش هفت درصدی مشارکت مردم مشهد شد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.

بر اساس اعلام فرمانداری مشهد، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۰.۱ درصد مردم مشهد مشارکت داشته‌اند که در مقایسه با دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری بیش از هفت درصد افزایش داشته است.

شمار واجدان شرایط رای دادن در شهرستان مشهد ۲.۴ میلیون نفر بوده است.

مجموع آرا ماخوذه صحیح در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۹ رای بوده است که جلیلی با کسب ۵۵.۲ درصد آرا شامل ۶۶۳ هزار و ۷۳۲ رای و پزشکیان با کسب ۲۲.۶ درصد از مجموع آرا، ۲۷۲ هزار و ۱۷۸ رای و قالیباف نیز ۱۷.۳ درصد از مجموع آرا به میزان ۲۰۷ هزار و ۸۸۷ رای و پورمحمدی نیز ۸ صدم درصد کل آرا به میزان ۹ هزار و ۹۱۲ رای را کسب کرده اند.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش و چهار شهر و حدود ۳۰۰ روستای کوچک و بزرگ افزون بر چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، مردم این خطه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند.

پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و بدین ترتیب جمعه هفته آینده ۱۵ تیرماه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha