دستگیری سارق دوچرخه با ۲۰ فقره سابقه

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85529057
دستگیری سارق دوچرخه با ۲۰ فقره سابقه

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق دوچرخه از پارکینگ و انباری ساختمان‌های خصوصی خبر داد و گفت: متهم به ۲۰ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کرد.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ محمد افشار روز پنجشنبه اظهار کرد: پیرو اخبار واصله مبنی بر سرقت دوچرخه و اموال ارزشمند از انباری و پارکینگ‌های سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۸۱ چیتگر، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران افزود: در پی تحقیقات و بررسی فیلم. های دوربین. های مداربسته در محل وقوع سرقت و اقدامات فنی پلیسی، هویت متهم شناسایی و مخفیگاه وی کشف شد که پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران به محل مخفیگاه اعزام شده و در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر سرقت انباری و دوچرخه و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده و شناسایی شکات و مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ افشار به شهروندان توصیه کرد: با مجهز کردن پارکینگ و انباری‌های ساختمان به دوربین مداربسته شناسایی سارقان سریع‌تر خواهد شد. در همین راستا باید شهروندان درب‌های انبار خود را مجهز به قفل‌های ایمنی و قدرتمند کنند.

دستگیری سارق دوچرخه با ۲۰ فقره سابقه

دستگیری سارق بدل‌انداز

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران نیز از دستگیری یک سارق که به شیوه بدل‌اندازی از واحدهای صنفی طلافروشی کلاهبرداری انجام می‌داد، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم طلا بدلی و نیم کیلو موادمخدرکشف شد.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری اظهار کرد: پیرو اخبار واصله مبنی بر یک فقره بدل‌اندازی به یکی از طلافروشی‌ها در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۰۲ پاسداران، شناسایی و دستگیری این فرد کلاهبردار در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی این کلاهبرداری مشخص شد فردی حدود ۴۰ ساله برای فروش یک عدد شمس طلا به طلافروشی مراجعه که با فریب متصدی مغازه یک عدد شمش تقلبی با روکش طلا را به وی فروخته و پس از دریافت وجه از محل خارج شده که عوامل تجسس کلانتری با رصد دوربین‌های مداربسته واحد صنفی و اقدامات فنی پلیسی، هویت متهم را شناسایی و مشخص شد که متهم حرفه‌ای و سابقه‌دار است.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: ماموران با شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه متهم را کشف کرده و پس از اخذ دستور قضایی وارد مخفیگاه شده و موفق به دستگیری متهم و کشف حدود نیم کیلو گرم موادمخدر از نوع تریاک مقداری طلاهای بدلی که برای فروش به واحدهای صنفی آماده کرده بود کشف شد.

سرهنگ امیری با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت اضافه کرد: تاکنون ۲ نفر از شاکیان شناسایی که از این افراد هفت میلیارد ریال به این شیوه کلاهبرداری شده و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان و شاکیان دیگر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دستگیری سارق دوچرخه با ۲۰ فقره سابقه

دستگیری سارق کابل در گاندی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری نیز یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار سیم و کابل خبر داد و گفت: با مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر، درباره سرقت سیم و کابل در سطح حوزه کلانتری ۱۰۳ گاندی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم با پرسه‌زنی در مناطق جرم‌خیز، در فرصت مناسب با استفاده از ابزارآلات سرقت، کابل‌های موجود در خیابان را بریده و آنها را به سرقت می‌برد.

وی در ادامه یادآور شد: ماموران کلانتری گاندی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و گشت‌زنی‌های هدفمند، در نهایت متهم را در حین سرقت غافلگیر و دستگیر کردند.

سرهنگ حسنوند تاکید کرد: در بررسی اولیه از کیف متهم لوازم سرقت به همراه حدود ۵۰ متر کابل کشف شد و به همراه وی به کلانتری منتقل شد که در کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت کابل اعتراف کرو و در تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارق سابقه‌دار است.

وی ادامه داد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد و شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha