شمارش آرا در همه شعب اخذ رای مازندران آغاز شد

ساری- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: فرآیند شمارش آرا در شعب اخذ رای شهرهای مازندران آغاز شده و با نظارت کامل عوامل اجرایی و نظارتی در حال انجام است.

جواد سالار بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه برگزاری انتخابات از ساعت ۲۴ درهای شعب اخذ رای در همه شهرهای استان بسته شد و عوامل اجرایی و نظارتی شمارش آرای اخذ شده را آغاز کردند.

وی افزود: شمارش آرای صندوق‌های روستایی از ساعت ۲۲ آغاز شده بود که نتایج طبق مقررات به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و در فرآیندی که دستورالعمنل برگزاری انتخابات در نظر گرفته به وزارت کشور ارائه می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: رای‌گیری در برخی از شعب شهری استان به دلیل حضور رای‌دهندگان در شعبه، پس از ساعت ۲۴ نیز ادامه داشت و تا دریافت رای آخرین نفرهای حاضر در این شعبه‌ها نیز ادامه یافت.

سالار اظهار کرد: شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آن‌ها انجام می‌شود. ابتدا در شعب آمار صندوق در دستگاه احراز وارد و پس از ثبت در صورتجلسه، داده‌های دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها ارائه می‌شود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: اعلام نتایج صرفا به صورت متمرکز از سوی وزارت کشور انجام می‌شود و پیش‌اعلام نتایج توسط فرمانداری‌ها و استانداری نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز جمعه -۱۵ تیر- در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این مرحله از انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ اعلام شد که فرصت داشتند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha