رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در فارس آغاز شد

شیراز- ایرنا- فرایند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ و همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات فارس جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری این استان، بیش از سه میلیون و ۷۲۱ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد نیز ۲۱۲ هزار نفر رای اولی هستند.

اسماعیل قزل سفلی افزود: همانند مرحله نخست سه هزار و ۵۱۹ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در فارس برای دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۹۰ هزار نفر عوامل اجرایی در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت در امر برگزاری این انتخابات در فارس مشارکت دارند.


رییس ستاد انتخابات فارس گفت: به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد (متولدین روز ۱۴ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن) می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

قزل سفلی افزود: کسانی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارند و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رای داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص نداریم.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس از مجموع آرای صحیح اخذ شده به ترتیب سعید جلیلی ۶۳۴ هزار و ۲۹۴ رای (۴۷.۹ درصد) و مسعود پزشکیان ۵۳۲ هزار و ۹۴۷ رای (۴۱.۲ درصد) را از آن خود کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha