نظارت ۲ هزار و ۳۷۲ نماینده نامزدها در شعب اخذ رای گلستان

گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۲ هزار و ۳۷۹ نماینده نامزدها بر فرایند مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در گلستان نظارت می‌کنند که از این تعداد هزار و ۲۳۹ نماینده مربوط به مسعود پزشکیان و هزار و ۱۴۰ نماینده نامزدها مربوط به سعید جلیلی است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز جمعه در ستاد خبری انتخابات اظهار کرد: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۹۶۰ نماینده نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند که در دور دوم تعداد نماینده نامزدها بیشتر شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات چهاردهم هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه ۵۲ شعبه در نقاط سخت‌گذر قرار دارد که ۳۳ شعبه از دیشب در نقاط سخت‌گذر مستقر شدند، افزود: فرایند انتخابات از ۶ صبح آغاز شد و بستر برای برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل در استان گلستان فراهم است.

مهاجر با بیان اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ گلستانی واجد شرایط رأی دادن هستند، تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۶۴۳ رای اولی در استان گلستان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و بازرسی پای کار انتخابات ریاست جمهوری در گلستان هستند.

رییس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: مردم گلستان براساس ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند با شناسنامه و یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند، کسانی که شناسنامه قدیمی دارند برای حضور در انتخابات مشکلی ندارند اما این افراد باید کد ملی را به همراه داشته باشند و اگر کد ملی را شفاهی هم قرائت کنند مورد تایید است.

مهاجر ادامه داد: ۳۵۱ عضو حقیقی و حقوقی در انتخابات امروز در استان گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۶ عضو حقیقی و ۱۳۵ عضو حقوقی هستند که در ۲۷ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، همه واجدان شرایط (متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن)که در مرحله اول در انتخابات شرکت کردند و یا نکردند محدودیتی برای حضور در انتخابات ندارند و می‌توانند با شناسنامه و یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha