۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85530293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات، هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85530293
انتخابات، هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است

گرگان- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه انتخابات هدیه انقلاب اسلامی به مردم ایران است، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا حسرت انتخابات پرشور، سالم و رقابتی ایران را می‌خورند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: شرکت در این رویداد مهم سیاسی به معنای نقش‌آفرینی در آینده خودمان و فرزندانمان است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حرم است و انتخابات یکی از رویدادهای مهم و سرنوشت‌ساز برای کشور محسوب می‌شود، افزود: مظلومان عالم، انتخابات ایران را رصد می‌کنند و کشورهای مختلف دنیا به انتخابات ایران چشم دوختند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به معیارهای فرد اصلح اشاره کرد و توضیح داد: انتخاب اصلح همان معیارهایی است که از سوی امامین انقلاب مطرح شده است و بر اساس آن، باید به شخصیتی رای دهیم که گفتمان جبهه توحید را رشد دهد چون فردی که جبهه توحید را چند قدم جلوتر می‌برد به انتخاب اصلح نزدیک‌تر است.

انتخابات، هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است

قربانی متذکر شد: مردم برای انتخاب اصلح باید بدانند کدام گفتمان‌ها احساس «به قله نزدیک می شویم» را در درون آنها بیشتر زنده می‌کنند.

وی یادآور شد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، حضور مردم بیشتر از مرحله قبل است و مردم به اتفاق فرزندان خردسال خود پای صندوق رای حاضر می‌شوند تا ضمن ادای تکلیف، اهمیت این رویداد مهم سیاسی را برای فرزندان خود نیز تبیین کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از مردم خواست شرکت در انتخابات را به دقایق پایانی موکول نکنند و با حضور در پای صندوق‌های رای نسبت به آینده ایران بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha