استاندار خراسان جنوبی: شاهد حضور پررنگ مردم در شعب رای گیری هستیم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم شاهد حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های اخذ رای هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز جمعه بعد از انداختن رای خود به صندوق شعبه ثابت شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: هفته قبل (جمعه هشتم تیر) خراسان جنوبی از لحاظ درصد مشارکت رتبه اول کشور را کسب کرد که جای قدردانی دارد و امروز هم صف‌های مردم نشان می‌دهد دوباره هم رتبه اول را کسب خواهیم کرد.

وی گفت: درصد بالای مشارکت در انتخابات، امنیت را رقم می زند که به حضور مردم پای صندوق‌های رای بستگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امروز وقتی در شعبه شهرداری بیرجند این صف و شور و شعف مردم را دیدم، تصمیم گرفتم همراه با مردم رای دهم.

وی افزود: هرچه درصد مشارکت در انتخابات بالاتر باشد در معاهده‌های اقتصادی و عرصه‌های بین المللی قدرت چانه زنی بیشتری خواهیم داشت که باعث قوام کشور و انسجام داخلی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه انتخابات میدان بسیار مهمی برای کشور و مردم است اظهار کرد: هرچه درصد مشارکت در انتخابات بالا باشد خناثان به ویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس در خصومت و دشمنی با ملت ایران دلسرد و ناامید خواهند شد و قطعا خصومت‌ها و دشمنی آنها کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: درصد مشارکت در عرصه‌های داخلی هم تاثیرگذاری زیادی دارد و شاهد پیشرفت و شتاب پروژه‌های اقتصادی خواهیم بود لذا هرچه حضور پای صندوق رای بالا باشد در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مسئولان ستادها و هواداران ۲ نامزد انتخاباتی هم تشکر می‌کنم که در هفته‌های اخیر به ویژه دور دوم انتخابات پای کار بودند و تنور انتخابات گرم و باعث شد داغ بماند که در افزایش مشارکت تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امروز تمام کننده است و از بین ۲ نامزد یک نفر رئیس جمهور می‌شود ادامه داد: نامزدها و هواداران باید همراهی و از قانون تبعیت کنند که انتظار می‌رود مردم به خصوص خراسان جنوبی‌ها که شعور سیاسی بالایی دارد زمان اعلام نتایج انتخابات از مراجع اصلی، همگی به قانون تمکین کنند.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

این استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha