پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهم تیر به پیام تبریک و اعلام آمادگی همکاری همه‌جانبه با رئیس‌جمهور منتخب، انسداد راه طلاق صوری برای معافیت سربازی، مدیریت اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، تدوین بسته آموزشی مقابله با تب دانگ،ارائه بیش ازیک میلیون خدمت به حجاج،دپوی سه ماهه شیرخشک یارانه‌ای،فرصت تکمیل پرونده برای پذیرفته‌شدگان استخدام دبیری و جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

ارتقای منفعت عمومی فراجا در کنار دولت خدمتگزار

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فراجا امنیتِ سرمایه‌گذاری در سطوح داخلی و خارجی و امنیتِ اجتماعی را تامین کرده تا خِیر و منفعت عمومی در کنارِ دولت خدمتگزار ارتقا یابد.

در متن پیام تبریک احمدرضا رادان به دکتر مسعود پزشکیان، آمده است: با احترام موفقیت جنابعالی در کسب رأی اکثریتِ ملتِ شریفِ ایران را برای پذیرشِ مسئولیت خطیرِ ریاست جمهوریِ اسلامی، از جانب خود و تمامی کارکنان خدوم و فداکار فراجا تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: عدالت، مبارزه با فساد، تقویت انسجام ملی، ارتقاء امنیت ملی و توسعه روابط خارجی در کنارِ حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش سرعتِ پیشرفت و توسعه‌یِ کشور به سوی ایرانِ قوی و سرافراز از مطالباتِ اصلی ملتِ عزیزِ ایران است که مورد تاکید جنابعالی بوده و مردم شما را تبلورِ تحققِ این اهدافِ متعالی دیده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هیچ مزایده‌ای نباید به‌صورت سنتی برگزار شود

 رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مزایای ناشی از برگزاری مزایده‌های اجرای احکام مدنی به صورت الکترونیک در جهت حفظ حقوق شهروندان، افزایش شفافیت و تسریع در روند فرآیندهای قضایی، از ثبت بیش از هزار و ۶۰۰ مزایده الکترونیکی در سامانه ستاد و برگزاری بیش از هزار مزایده در سامانه مذکور خبر داد و گفت: هیچ مزایده‌ای نباید به‌صورت سنتی برگزار شود.

 علی القاصی مهر ضمن اشاره به مزایا و فواید ناشی از برگزاری مزایده‌های اجرای احکام مدنی به صورت الکترونیک افزود: این اقدام در راستای سند تحول و تعالی قضایی و مطابق با بند (س) تبصره (۱۰) قانون بودجه کل کشور در شعب اجرای احکام، دوایر اجرائیه ثبت و تصفیه امور ورشکستگی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) انجام می‌شود و بر همین اساس، در جهت حفظ حقوق طرفین پرونده‌های قضایی و افزایش شفافیت و سرعت در رسیدگی‌ها ضروری است تا مزایده‌ها به صورت الکترونیکی و در سامانه ستاد برگزار شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پذیرفته‌شدگان استخدام دبیری و هنرآموزی برای تکمیل پرونده ۱۷ و ۱۸ تیر فرصت دارند

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی دبیری و هنرآموزی برای تکمیل پرونده صرفا روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر فرصت دارند.

پیرو اطلاعیه های قبلی درخصوص زمان تشکیل پرونده پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی دبیری و هنرآموزی، تمامی پذیرفته شدگان واجد شرایطی که تاکنون برای تشکیل پرونده و طی مراحل استخدامی مراجعه نکرده‌اند و یا مدارک شان در مراجعات قبل، ناقص بوده و اکنون بطور کامل، رفع نقص کرده‌اند. می توانند صرفا روزهای یکشنبه و دوشنبه - ۱۷ و ۱۸ تیرماه - از ساعت ۱۵ تا ۱۶ با در دست داشتن اصل و تصویر مدارک مربوطه و به‌صورت کامل به دبیرستان ماندگار البرز به نشانی خیابان انقلاب ، زیر پل کالج ، خیابان البرز ۲ مراجعه کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

پیام تبریک رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهور منتخب مردم ایران

رئیس قوه قضاییه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به مسعود پزشکیان آمده است: انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ و سربلند ایران به عنوان رئیس جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم متدین، سرافراز، میهن‌دوست و وظیفه شناس ایران اسلامی با مشارکت و حضور هوشمندانه در پای صندوق‌های رأی دوره اول و دوم صحنه انتخابات و با شور و شعور سیاسی خود برگ زرین دیگری را بر صفحات پرافتخار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

راه طلاق صوری برای معافیت سربازی مسدود شد

هیات وزیران به تازگی آیین نامه برخی مواد قانون خدمت سربازی را اصلاح کرد که بر اساس آن فقط پسرانی که مادر آنها فاقد همسر (دایم یا موقت) باشند، می‌توانند از این معافیت سربازی استفاده کنند.

هیات وزیران در جلسه ۱۰ تیرماه جاری به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، بند (ذ) ماده (۱) آیین نامه اجرایی مواد (۴۴)، (۴۴) مکرر و (۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی را اصلاح کرد.

بر اساس این اصلاحیه، واژه «دایم» از مادر فاقد شوهر حذف شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

دیده‌بانان آتش چگونه می‌توانند از گسترش حریق جلوگیری کنند؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی برای اطفای حریق از تعیین افرادی از همان منطقه به عنوان دیده‌بانان آتش خبر داد و گفت: اگر آتش‌سوزی در مراحل ابتدایی شناسایی شود، روند خاموش کردن آن بسیار راحت‌تر از زمانی است که منطقه وسیعی را در برگیرد.

حسین ظفری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به ابلاغ نامه‌ای از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به فرمانداری‌های استان‌های در خطر آتش‌سوزی برای تعیین افرادی از همان منطقه به عنوان دیده‌بان آتش خبر داد و افزود: اکنون در استان‌های گلستان، خوزستان و فارس از ظرفیت مردمی و روستایی برای دیده‌بان آتش استفاده کردند.

ظفری درباره تجهیزات لازم برای اطفای حریق گفت: یکی از راه‌کارهای سازمان مدیریت بحران کشور بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این راستا، شرکت‌هایی اعلام آمادگی کردند و می‌توان تجهیزاتی مانند آتش‌بُر، پرتابه‌های آتش خاموش کن و دمنده‌ها که تکنولوژی جدید هستند، استفاده کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

ایران یکی دیگر از انتخابات سرنوشت‌ساز خود را با سربلندی پشت سر گذاشت

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پیامی به مسعود پزشکیان به عنوان به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت و نوشت: ایران عزیز یکی دیگر از انتخابات سرنوشت‌ساز خود را با سربلندی و عزت پشت سر گذاشت.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پی انتخاب مسعود پزشکیان رئیس جمهور در پیامی در فضای مجازی نوشت: «ایران عزیز یکی دیگر از انتخابات سرنوشت ساز خود را با سربلندی و عزت پشت سر گذاشت. تبریک به رهبر معظم انقلاب، تبریک به ملت بزرگ ایران و تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان».ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

تدوین بسته آموزشی مقابله با تب دانگ/میزان مرگ و میر یک درصد است

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین بسته‌های آموزشی مقابله با تب دانگ برای مسافران، کادر درمان و خبرنگاران خبر داد.

فرشید رضایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری تب دانگ، هیچ محدودیتی برای سفر نیست، اما باید مسافران به خصوص از کشورهایی مانند امارات و تایلند نسبت به نکات خود مراقبتی آگاه باشند و بدانند برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگ و گزش این پشه چه نکاتی را رعایت کنند.

وی اظهارداشت: مردم کشورمان نیز در صورت سفر به استان‌های در معرض خطر که عمدتا شهرهای جنوبی هستند، باید نکات ضروری مانند پوشیدن جوراب، پوشیدن لباس آستین بلند، شلوار بلند و استفاده از مواد دافع حشرات را رعایت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

برنامه‌ریزی برای رسیدن به دپوی سه ماهه شیرخشک یارانه‌ای در استان‌ها

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی شرکت‌های پخش در استان‌ها دپوی دو ماهه شیرخشک‌های یارانه‌ای را موجود دارند، گفت: با هماهنگی تمامی معاونت‌های غذا و دارو این دپو تا سه ماه افزایش پیدا می‌کند.

علیرضا رستمی افزود: وضعیت ذخیره شیرخشک یارانه‌ای در کشور مناسب است و بنابر محاسبات اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل، نباید در هیچ نقطه از کشور با کمبود در حوزه شیر خشک‌های یارانه‌ای مواجه باشیم. علاوه بر این، موجودی این شیرخشک‌ها به اندازه دو ماه در شرکت‌های پخش‌ دپو شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

ارائه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت به حجاج/۲۷ زائر ایرانی جان باختند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت به حجاج و جان باختن ۲۷ زائر ایرانی در عربستان سعودی خبر داد.

سید علی مرعشی گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۱۷ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شد که از این میزان، یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۶۶ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۵ هزار و ۴۵۹ خدمت در مدینه ارائه شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۲۴ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۰ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند و تا امروز (شنبه ۱۶ تیر) ۲۷ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

آیا تنها میزان کالری دریافتی در کنترل وزن موثر است

رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی بر تناسب اندام دارد. در واقع یکی از مفیدترین ابزارها برای حفظ سلامتی بدن و کنترل وزن، رژیم‌های غذایی سالم هستند، متاسفانه بسیاری از افراد اطلاعات کاملی درباره نحوه غذا خوردن، آداب غذا خوردن، رژیم‌های غذایی سالم و مواردی مانند این ندارند.

هر فرد روزانه به چند کیلوکالری نیاز دارد؟ کالری‌ها نقش مهمی در تحریک بسیاری از واکنش‌های متابولیکی در بدن دارند که ما را زنده نگه می‌دارند. بنابراین، تامین نیازهای کالری روزانه و مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی برای اطمینان از تامین سوخت و عملکرد بهینه بدن، بسیار ضروری است. نیازهای کالری هر کدام از ما تا حد زیادی به سن، وزن، ترکیب بدن، سطح فعالیت بدنی، جنس، وضعیت پزشکی و وضعیت هورمونی بدن‌مان بستگی دارد.

ما هر غذایی که می‌خوریم مقادیری انرژی دارد که این انرژی در داخل پیوندهای شیمیایی آن غذا، ذخیره شده است. سلول‌های بدن ما بعد از گوارش و هضم غذا، پیوندهای شیمیایی آن را شکسته و انرژی داخل این پیوندها را در قالب کالری دریافت می کنند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

خبرهای خوب برای اورژانسی‌ها در حوزه منابع انسانی

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در مسیر ارتقای کمی و کیفی و بهبود وضعیت منابع انسانی این سازمان خبر داد و افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمان‌ها محسوب می‌شود و باید تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری آنها انجام دهیم.

رضا دهقان پور با تاکید بر اهمیت مدیریت منابع انسانی ادامه داد: ارائه خدمات بهینه و سریع به مردم نیازمند داشتن کارکنانی متعهد و متخصص است؛ بنابراین به طور مداوم برنامه‌های آموزشی و توسعه فردی را برای کارکنان سازمان اورژانس کشور اجرا می‌کنیم تا آنها همیشه در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور با اشاره به اهمیت ایجاد محیط کاری سالم و انگیزه‌بخش، گفت: بهبود شرایط کاری و فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارکنان، از اولویت‌های اصلی است. ایجاد توازن بین کار و زندگی شخصی، حمایت‌های روانشناختی و ارتقای حرفه‌ای نیز از جمله اقداماتی است که برای نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در سازمان اورژانس انجام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

تاکید سازمان بازرسی بر بومی‌سازی مرکز کنترل شبکه برق

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت و حساسیت مرکز کنترل شبکه برق و تاکید بر بومی‌سازی این مرکز گفت: این سازمان با تمام توان آماده حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در راستای اجرای طرح‌های داخلی این صنعت است.

به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، ستار شیرعالی در بازدید از مرکز راهبردی دیسپاچینگ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با اشاره به پیاده سازی سامانه اصلی این مرکز توسط یک شرکت خارجی خواستار بکارگیری توان شرکت‌های ایرانی برای بومی سازی و ایجاد سیستم داخلی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

اعلام آمادگی جامعه پزشکی برای همکاری همه‌جانبه با رئیس‌جمهور منتخب

جامعه پزشکی و تمامی اعضای سازمان نظام پزشکی کشور آمادگی خود را برای کمک و همکاری همه‌جانبه با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب چه در عرصه بهداشت و درمان و چه در سایر عرصه‌های اجرایی کشور اعلام کردند.

سازمان نظام پزشکی کشور به مناسبت انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، بیانیه ای منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: اکنون که به مدد الطاف الهی و با انتخاب مردم عزیز یکی از همکاران عالیقدر عضو سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران برگزیده شدند و از حضور مردم عزیز کشورمان در دور نخست و به خصوص حضور گسترده تر آنان در دور دوم انتخابات تشکر و قدردانی کرده، امیدواریم با عملکرد شایسته مسئولانه و قدرشناسی درخور از این مردم وفادار، شاهد حضور رو به رشد آنان در عرصه های آتی انتخابات باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

رویکرد دولت شهید رئیسی جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست بود

مشارکت مردمی در روند حفظ محیط‌زیست یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است که همزمان هم موجب ارتقا مناطق حفاظتی شده و هم توقفی در فرایندهای توسعه مجاز کشور ایجاد نشده است.

یکی از مشخصه های دولت سیزدهم در زمینه محیط زیست، مشارکتی کردن حفاظت از آن است که در مدت سه سال فعالیت این دولت بسیار هم موفق بوده؛ نشانه بارز آن هم ارتقا سطح مناطق حفاظتی بر بیش از ۷۳۰ هزار هکتار است، در عین حال هیچ خلل و توقفی نیز در روند توسعه های مجاز کشور ایجاد نشده است، حتی رئیس جمهور شهید همواره بر حفاظت مشارکتی اشاره داشت و در آخرین جلسه شورای عالی محیط زیست هم بر جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست تاکید کرده بود.

تجربه نشان داده تا زمانی که مردم در روند حفاظت از محیط زیست ذینفع نباشند نه تنها دخالتی در این مبحث نخواهد داشت بلکه شاید چوب لای چرخ حفاظت هم بگذارند، چون برایشان فرقی نمی کند و حتی ممکن است نبودن حفاظت هم به نفعشان باشد چون راحت تر می توانند درختان را قطع و از آن ذغال تهیه کنند، بدون ترس حیوانات را شکار کنند و یا جنگل ها و مراتع را آتش بزنند و به مزارع کشاورزی خود اضافه کنند، اما اگر نفعی در حفاظت به آنها برسد قطعا کنار محیط زیست قرار خواهند گرفت، این سیاستی است که سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم در پیش گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیام‌های تبریک به رئیس جمهور منتخب/جلب مشارکت مردمی در حفظ محیط‌زیست

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha