محافل عزای حسینی در یک هزار و ۲۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می‌شود

شیراز - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان محفل عزای حسینی در یکهزار و ۲۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فارس برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین امیدی، شنبه در آستانه آغاز محرم الحرام، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری دیگر اصحاب و فعالان مساجد همزمان با فرارسیدن محرم الحرام به برنامه ریزی برگزاری برنامه های ویژه این ایام می پردازند و با سیاه‌پوش کردن مساجد و نصب پرچم های عزا در خیابان ها و معابر، مقدمات برگزاری محافل عزای حسینی را فراهم کرده اند.

وی افزود: مراسم روضه و نوحه خوانی، سخنرانی واعظان، ائمه جمعه و جماعات و سیاه پوش کردن و نصب پرچم در معابر از اقداماتی است که به صورت خودجوش مردمی برگزار می‌شود.

امیدی اضافه کرد: برپایی موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از غزاداران حسینی با چای، آب و شربت و توزیع غذای گرم از دیگر برنامه های کانون‌های مساجد فارس در این ایام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقات نقاشی، کتابخوانی، نمایشگاه های عفاف و حجاب، نمایشگاه های روایت کننده واقعه کربلا، حضور در برگزاری تعزیه خوانی و نشست‌های بصیرتی همراه با پرسش و پاسخ به شبهات نوجوانان از دیگر برنامه‌های محرم الحرام در مساجد فارس است.

وی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های مساجد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزارکننده این برنامه‌ها هستند و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

امیدی افزود: اجرای برنامه های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در هفته احیای این فریضه‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تکریم پیشکسوتان عزاداری و پیرغلامان حضرت امام حسین(ع)، برگزاری ویژه برنامه برای کودکان سه تا ۶ ساله نیز از سوی کانون‌های مساجد فارس در محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی کانون های مساجد همچنین مسابقه حفظ زیارت عاشورا، حلقه های معرفت با موضوع تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و ختم صلوات و اهدای ثواب طرح تلاوت نور به پیشگاه شهدای کربلا را نیز در برنامه ها پیش‌بینی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha