نگاهی به روند افزایشی مشارکت سمنانی‌ها در ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری

سمنان - ایرنا - طبق بررسی‌ها میزان مشارکت مردم سمنان در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مقایسه با دور نخست افزایش ۶.۵۵ درصدی داشت و مشارکت در برخی مناطق این استان از مرز ۸۰ درصد نیز گذشت و در برخی مناطق نیز مشارکت بدون تغییر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بودند که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از واجدین شرایط در استان در دور نخست از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این میزان در دور دوم این‌ دوره از انتخابات با افزایش بالغ بر ۶.۵۵ درصدی، به ۲۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر و ۵۵.۶۶ درصد از واجدان شرایط رسید.

استاندار سمنان بیان کرد: مردم این استان با حضور پرشور خود در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توانستند مشارکت ۵۵.۶۶ درصدی را در این استان تحقق بخشند.

سید محمد رضا هاشمی روز شنبه در گفت و گو با رسانه ها افزود: بالغ بر ۵۳۴ هزار و ۶۳۴ نفر در سمنان واجد شرایط شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که بر اساس گزارش اعلامی از سوی ستاد انتخابات این استان، کل آراء ماخوذه در این مرحله از انتخابات ۲۹۷ هزار و ۲۰۸ رای بود.

نگاهی به روند افزایشی مشارکت سمنانی‌ها در ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری

وی ادامه داد: میزان حضور و ثبت مشارکت مردم سمنان در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۴ درصد بود که با اقدامات تبیینی صورت گرفته در راستای جهاد تبیین، امیدآفرینی و جلب مشارکت حداکثری مردم، از سوی مسوولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، حضور حماسی و پرشور مردم استان و میزان مشارکت در این دوره از انتخابات با افزایش ۲.۶۶ درصدی نسبت به دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری در این استان، اکنون به عدد ۵۵.۶۶ درصد رسید.

به گفته وی ۴۹.۱۱ درصد از واجدین شرایط در استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این میزان در دومین دوره از این‌ انتخابات با افزایشی بالغ بر ۶.۵۵ درصد به ۵۵.۶۶ درصد افزایش یافت.

استاندار سمنان با بیان اینکه در بین شهرستان‌های این استان‌، سرخه با ۸۰.۹ درصد، بیشتری میزان مشارکت را به ثبت رساند گفت: میزان مشارکت در شهرستان میامی ۶۶.۳ درصد، در شهرستان دامغان ۶۰.۸ درصد، در شهرستان شاهرود ۵۹.۹ درصد، در شهرستان مهدیشهر ۵۷.۲ درصد، در شهرستان آرادان ۴۷.۳ درصد، در شهرستان سمنان ۴۷.۱ درصد و در شهرستان گرمسار ۴۷ درصد بود.

هاشمی با تبریک به دکتر مسعود پزشکیان، رییس جمهور منتخب مردم و آرزوی موفقیت و بهروزی در ادامه مسیر، گفت: از تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها در استان، نماینده ولی فقیه در استان و همه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات که تلاش کردند تا انتخابات در امنیت کامل و به بهترین نحو ممکن برگزار شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

نگاهی به روند افزایشی مشارکت سمنانی‌ها در ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش مشارکت در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس گزارش‌ها، بیشترین مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مربوط به شهرستان سرخه به میزان ۷۲.۶ درصد با جمع‌آوری هشت هزار و ۸۴۰ رای بود که میزان مشارکت در دوم به ۸۰.۹ درصد رسید.

میزان مشارکت در شهرستان آرادان نیز در دور نخست انتخابات ۴۷.۳ دهم درصد و آرای ماخذوه چهار هزار و ۹۰۳ رای ثبت شد که در دور دوم نیز مشارکت همانند میزان دور نخست و بدون تغییر بود.

کمترین مشارکت در دور نخست این دوره از انتخابات مربوط به شهرستان گرمسار به میزان ۳۷.۳ درصد و با جمع‌آوری ۲۰ هزار و ۸۷۷ رای بود که در دور دوم به ۴۷ درصد افزایش یافت.

شمار آرای ماخذوه دور نخست انتخابات در شهرستان سمنان ۶۰ هزار و ۳۷۵ رای و میزان مشارکت ۴۳.۱ درصد اعلام شد که در دور دوم به ۴۷.۱ افزایش یافت.

نگاهی به روند افزایشی مشارکت سمنانی‌ها در ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری

میزان مشارکت در شهرستان شاهرود نیز در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۳.۶ درصد و میزان آرای ماخوذه ۹۲ هزار و ۲۵۶رای گزارش شد که در دور دوم به ۵۹.۹ درصد رسید.

میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان دامغان ۵۴.۹ درصد و آرای ماخذوه ۴۱ هزار و ۹۷ رای بود که در دور دوم میزان مشارکت ۶۰.۸ درصد گزارش شد.

میزان مشارکت در شهرستان مهدیشهر در دور نخست این دوره از انتخابات ۴۷.۲ درصد با آرای ماخذوه ۱۶ هزار و ۳۰۰ رای بود که به ۵۷.۲ درصد افزایش یافت.

میزان مشارکت در دور نخست این انتخابات در شهرستان میامی ۵۵.۸ درصد و آرای ماخذوه ۱۷ هزار و ۶۳۶ رای بود که در دور دوم به ۶۶.۳ درصد رسید.

غیورمردان و شیرزنان دیار کویری سمنان از ایوانکی در غرب تا عباس آباد در شرق استان سمنان روز جمعه پانزدهم تیر در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر برگ زرینی در تاریخ دارالمرحمه رقم زدند و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری هشتم تیر برگزار شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا به دور دوم راه یافتند.

۶۹۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای استان سمنان فعال بود.

از مجموع واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha