۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85532252
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیرغلامان اهداف مکتب حسینی را در جامعه تبیین کنند

رشت - ایرنا - فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: جامعه کنونی به خصوص قشر جوان نیاز بیشتر به شناخت عمیق مکتب امام حسین(ع) دارد و پیر غلامان با توجه به جایگاه ویژه ای که دارند باید اهداف مکتب حسینی(ع) را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، سردار حمید دامغانی روز یکشنبه در آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی گیلان اظهار کرد: تکلیف همه ما به خصوص پیرغلامان حسینی که جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و عمر خود را وقف حضرت اباعبدالله و ترویج فرهنگ حضرت حسینی کرده‌اند، فقط حفظ بازخوانی حادثه عاشورا نیست بلکه باید به اهداف و مکتب آن امام همام توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که امام حسین(ع) قیام کرد برخی از افراد با اینکه نسبت به آن حضرت عشق و ارادت داشتند اما تحمل پیاده‌سازی مکتب ایشان را نداشتند و با آنکه می دانستند آن امام همام در خط عدالت و حقیقت قرار دارد، اما نخواستند از ایشان پیروی کنند.

وی ادامه داد: هم اینک نیز برخی از افراد دوست ندارند مکتب حضرت امام حسین (ع) در جامعه اجرا شود و حتی در برهه کنونی نیز عده‌ای به امام راحل(ره) و حتی شهید حاج قاسم سلیمانی اعتقاد دارند اما نمی خواهند مکتب امام(ره) و حاج قاسم در جامعه عملی شود همانطور که شاهد اینگونه برخوردها در صدر اسلام بودیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به پیرغلامان حسینی نیز اشاره و بیان کرد: پیرغلامان حسینی زندگی و عمر خود را وقف حضرت امام حسین (ع) کردند و مرام حسینی دارند. این افراد در طول تاریخ به خصوص پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کردند.

سردار دامغانی اضافه کرد: از سوی دیگر مردم گیلان عشق و ارادت خاصی به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) دارند و به همین دلیل در طول تاریخ امامزادگان زیادی این استان را برای سکونت و ترویج دین انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ماههای محرم و صفر به خصوص در دهه نخست محرم، مراسم با کیفیت با حضور پرشور و گسترده مردم در گیلان برگزار می‌شود که پیرغلامان حسینی و سایر مسئولان باید در خصوص ترویج مکتب عاشورا و همچنین موضوع شناخت مکتب ابا عبدالله(ع) تلاش کنند.

وی اظهار کرد: اینک نیز تکلیف آن است که از عشق و ارادت مردم نسبت به حضرت امام حسین (ع) بهره جسته تا بیش از پیش بتوانیم اهداف و مکتب اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا را در جامعه پیاده کنیم.

آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی استان گیلان برای دومین سال متوالی همزمان با آغاز ماه محرم در زورخانه حضرت امام علی(ع) رشت برگزار شد که طی این مراسم که با اجرای ورزش زورخانه‌ای و باستانی و همچنین نوحه خوانی همراه بود از ۱۱۰ پیرغلام حسینی تجلیل شد.

در این مراسم، محمدرضا احمدی سنگری یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جهانبخش آرمان مدیرکل اداره ورزش و جوانان و جمعی ار مسئوان هیات ورزش زورخانه‌ای و باستانی گیلان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha