رهبر انصارالله: عملیات‌های دریایی یمن، باعث وحشت دشمنان شده‌است

تهران- ایرنا- رهبر انصارالله یمن امروز (یکشنبه) در جریان سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو هجری از توان بالای نظامی، موشکی و تاکتیک‌های جنگ دریایی این کشور در مواجهه با «مثلث شرارت» سخن گفت که باعث وحشت دشمنان شده‌است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در ابتدای این سخنرانی فرارسیدن سال نو هجری را به مسلمانان و اعراب تبریک گفت.

سید الحوثی اظهار داشت: انتخاب صحیح همه مسلمانان برای پیشبرد امت و رهبری آن بازگشت به اصالت اسلام و پایبندی به اصول آن است. ما به اسلام و ارزش‌های آن نیاز داریم، زیرا نیروهای مخالف آن، جامعه بشری را تحقیر می‌کنند و بی عدالتی، فساد و جنایت را گسترش می‌دهند.

وی افزود: هر چیزی که انسان‌ها از آن رنج می‌برند، بحران‌هایی است که توسط نیروهای شیطانی و ستمگران به عنوان امتداد وسوسه شیطان برای انسان‌ها ایجاد شده است و این باید با پروژه اسلامی لیبرال پاسخ داده شود. برخی از حکومت‌های عربی به جایی رسیده‌اند که با یهودیان صهیونیست و مؤسسات وابسته به آنها ارتباط دارند. نهادهایی که برخی از رژیم‌ها با آنها در ارتباط هستند، تلاش کردند تا برنامه‌های درسی مدارس را به نفع یهودیان تغییر دهند و در عین حال دیدگاه جاهلانه‌ای را نسبت به آنها و حامیان آنها ایجاد کردند.

جنگ ما فقط نظامی نیست

سید الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: پس از سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، عملیات طوفان الاقصی رخ داد، لذا ما در جنگ «فتح موعود و جهاد مقدس»، اولویت را به این عملیات دادیم.

وی درباره نوع برخورد با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که از سوی انصارالله و محور مقاومت «مثلث شرارت» نامیده می‌شوند، اعلام کرد: یک تقابل با آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، اسرائیلی‌ها و یاران عرب و داخلی آنها وجود دارد و این جنگ فقط نظامی نیست، بلکه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز هست.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: اقدام ملت ما و موضع گیری آنها در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس به فضل الهی بر دشمنان تأثیرگذار بوده است و همزمان مسیر عملیاتی و فنی مربوط به عملیات دریایی به یاری خداوند موجب حیرت و تعجب دشمنان شد.

آمریکا غافلگیر شد

رهبر انصارالله یمن عنوان داشت: قبل از شروع عملیات پشتیبانی ما از غزه، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند ما را متوقف کنند، اما توانایی‌های عالی و پیشرفته آمریکا در همه زمینه‌ها نتوانست عملیات ما را متوقف کند و توانایی‌ها و کارخانه های ما را هدف قرار دهد.

سید الحوثی اعلام کرد: آمریکایی‌ها از تاکتیک‌های موشکی و دریایی و صنعتی شدن  ما غافلگیر شدند. تاکتیک مجاهدین ما بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پیشرفته دشمن غلبه کرد. بنابراین در واقعیت آنها شکست خوردند. آمریکا با ناوهای هواپیمابر خود دیگران را مرعوب می‌کرد و سعی می‌کرد آنها را تحت فشار قرار دهد و در کشورها بذر شکست روانی را بکارد اما در روند حمایت از غزه، وضعیت ناوهای آمریکایی تغییر کرد. آنها به هدف تبدیل شدند و نیروهای ما در حال تعقیب و هدف قرار دادن آنها هستند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: ماموریت ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریا به جای حمله به ماموریت فرار تبدیل شد. هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هدف قرار می‌گیرند و پهپادهای MQ۹ آن به صورت مداوم سرنگون می‌شوند.

جهان هوشمندانه، محتاطانه و عاقلانه در ائتلاف دریایی آمریکا شرکت نکرد

سید الحوثی درباره تاثیر عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ نیز گفت: ناوبری اسرائیل تقریباً به نصف رسیده و مختل شده است و در دریای سرخ تقریباً ترددی توسط کشتی‌های این رژیم وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا با مشارکت در جنگ، گرفتار یک مخمصه شده است و به همراه انگلیس مشکل اسرائیل را به دوش می کشند. آمریکا عادت دارد که دیگران را در متحمل شدن ضررهای سنگین با خود درگیر کند. با این وجود اروپایی‌ها سعی کردند هوشمندانه با فشارهای آمریکا برخورد کنند و مشارکت عده‌ای کاملاً دفاعی بود. رزمناوهای اروپایی بدون بمباران کشورمان در رهگیری پهپادهای یمن شرکت کردند. بسیاری از کشورهای جهان با خودداری از مشارکت با آمریکایی‌ها در ائتلاف دریایی، هوشمندانه، محتاطانه و عاقلانه عمل کردند.

واشنگتن در صدد کشاندن عربستان به جنگ است

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: اکثر کشورهای دنیا وارد کار نشدند و مستقیماً با ما هماهنگی کردند. بنابراین حرکت ناوبری آنها امن و با آرامش در حال انجام است. یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های آمریکا این بود که کشورهای حاشیه دریای سرخ را در حمایت از دشمن اسرائیلی دخالت دادند اما نتوانستند از کشورهای عربی و همسایه برای بمباران کشور ما از خاک آنها سوء استفاده کنند.

سید الحوثی در این باره تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند عربستان را وارد یک جنگ همه جانبه کنند و شرایط را به حالتی که در سال‌های گذشته حاکم بود، برگردانند. ما در برابر گام‌های دیوانه‌وار آنها بیکار نخواهیم ماند و نظاره‌گر گرسنگی ملت یمن و فروپاشی وضعیت اقتصادی آنها نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: دل مشغول بودن ما به نبرد مستقیم برای حمایت از غزه، به این معنا نیست که نمی‌توانیم در برابر اقدامات احمقانه آنها کاری انجام دهیم. عربستان باید بداند که ما در برابر اقدامات احمقانه و بی‌پروا سکوت نمی کنیم و مقابله به مثل خواهیم کرد؛ بانک‌ها در مقابل بانک‌ها، فرودگاه ریاض در مقابل فرودگاه صنعا و بنادر در مقابل بنادر. اگر عربستان متقاعد شود که با آمریکای‌ها همکاری کند و از یهودیان حمایت مالی و رسانه‌ای کند، این انتخاب خودش است و عواقب آن برایش خطرناک خواهد بود.

عربستان پیشنهاد تبادل اعضای حماس با خلبانان سعودی را رد کرد

رهبر انصارالله یمن همچنین فاش کرد: رسانه‌های سعودی به وضوح در خدمت اسرائیلی‌ها هستند. علاوه بر آن ریاض همچنان اعضای حماس را در زندان‌ها بازداشت کرده است و موضع این جنبش را در زمینه مقابله با دشمن جرم می‌داند.

الحوثی در این باره اعلام کرد: ما به عربستان سعودی پیشنهاد دادیم در ازای اعضای حماس، خلبانان آن را آزاد می‌کنیم، اما به خاطر دشمن آن را نپذیرفت. ما خطاب به مقامات عربستان می‌گوییم که آمریکایی‌ها سعی دارند شما را درگیر کنند و اگر می‌خواهید، آن را امتحان کنید. همچنین به آنها اعلام می‌کنیم که اگر بیشتر درگیر شوید، تشدید تنش از سوی ما بیشتر خواهد شد. روی آمریکایی حساب نکنید چراکه شکست خورده است.

دشمن در مذاکرات عمان به خاطر ترس از اسرائیل، سر ناسازگاری دارد

رهبر انصارالله یمن درباره مذاکرات جاری در عمان برای تبادل اسرا میان صنعا و دولت مستعفی و فراری مورد حمایت آمریکا و عربستان، گفت: آنچه در مذاکرات عمان مشخص است این است که ائتلاف نمی‌خواهد قدمی بردارد که اسرائیلی‌ها را خشمگین کند.

وی افزود:  ناسازگاری در مذاکرات عمان هیچ توضیح و توجیهی جز همبستگی با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ندارد. ما به تلاش خود برای رسیدن به توافق مبادله اسرا ادامه خواهیم داد و به خواست خدا در نهایت باید نتیجه‌ای حاصل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha