۴۲ مرکز برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کرمانشاه فعال است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، گفت: ۳۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار، سه مرکز تخصصی نوبت سوم نوجوان محور و یک مرکز پستی با برنامه‌های متنوع، علمی، هنری، ادبی، فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه طی تابستان امسال فعال است.

«محمد خیاط‌زنجانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رشد فکر و خلاقیت و تعالی کودکان و نوجوانان دانست و به برنامه های کارگاهی، آموزشی و جشنواره ای متعددی این نهاد برای فصل تابستان اشاره کرد.

وی همچنین افزایش موضوعات کارگاهی و گستردگی کارگاه ها آموزشی در ابعاد علمی، هنری، فرهنگی و ادبی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: نوجوان محوری یکی از اولویت های برنامه های امسال بوده و در این راستا سه کانون تخصصی نوبت سوم ویژه نوجوانان راه اندازی شده است.

خیاط زنجانی همچنین به برنامه های مورد علاقه و متناسب با شرایط و نیاز روز نوجوانان مانند ربایتک و هوش مصنوعی اشاره کرد که امسال در برنامه ها کانون پرورش فکری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، از اجرای ۱۲۲ عنوان برنامه در مراکز کانون های پرورش فکری استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: برگزاری برنامه های مناسبتی مانند مراسم های ماه محرم از جمله این برنامه ها است.

به گزارش ایرنا؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه ۴۶ هزار کودک و نوجوان بین ۶ تا ۱۶ سال سن را زیر پوشش دارد.

هم اکنون ۳۱ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و یک مرکز سیار روستایی در استان فعال است و تنها مرکز سیار کانون، ۴۰ روستا را زیرپوشش خود قرار داده است.

۳۵۰ هزار جلد کتاب هم اکنون با سه هزار عنوان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha