کلاغ برق منطقه صدف کیش را قطع کرد

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85534480
کلاغ برق منطقه صدف کیش را قطع کرد

کیش- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و برق کیش اعلام کرد که دلیل قطعی برق در منطقه فاز سه صدف برخورد پرندگان با شبکه هوایی بود.

مرتضی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون اختلال پیش آمده رفع و مشکلی در برق رسانی وجود ندارد، گفت: با تغییر ساختار برق رسانی به منطقه فاز سه صدف از شبکه زمینی به هوایی و وجود زیاد پرنده در منطقه بازیافت، عواملی همچون برخورد پرندگان با شبکه هوایی، سرقت کابل و رطوبت بالا، معمولا موجب قطعی برق در این منطقه می‌شود.

وی در رابطه با دلیل استفاده از شبکه هوایی به جای زمینی در این منطقه اظهار کرد: باید اذعان کنیم که شبکه‌های هوایی توزیع برق دیگر منسوخ شده و کارایی لازم را ندارد، اما در این منطقه شرکت آب و برق کیش بخشی از برق مورد نیاز خود را از نیروگاه جنوب جزیره تامین می‌کند که به همین دلیل شبکه زمینی به هوایی تبدیل شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و برق با عذرخواهی از مشترکان به دلیل قطعی‌های صورت گرفته در فصل گرما، اعلام کرد که شرایط در وضعیت پایدار قرار گرفته و جای هیچ نگرانی نیست.

وی با اشاره به رسیدن مصرف برق در جزیره به اوج خود گفت: روزانه ۱۸۰ مگاوات برق در این شرکت تولید و به مصرف می‌رسد که لازم است کیشوندان صرفه جویی لازم را داشته باشند.

رضایی ساعات اوج مصرف برق در کیش را از ۱۱ تا ۱۸ عنوان کرد و افزود: در ساعات اوج مصرف، حداکثر میزان برق از نیروگاه‌ها دریافت می‌شود و از سویی نیز به دلیل افزایش دما راندمان واحدهای نیروگاهی کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: چنان چه هریک از مشترکین به نوبه خود فقط یک لامپ اضافی را خاموش کنند، میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد و همچنین استفاده نکردن از لوازم برقی غیر ضروری در ساعات پیک بار امری مهم می‌باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و برق کیش عمده‌ترین مصارف برق در فصل تابستان را ناشی از کولرهای گازی دانست و بیان کرد: با تنظیم اسپلیت روی دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و بالاتر، بیش از ۲۰ درصد در مصرف برق کولر صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با خاموش کردن یکی از کولرهای گازی در منزل، میتوان میزان مصرف برق را تا ۳۰ درصد کاهش داد، اضافه کرد: با سرویس به‌موقع کندانسور کولر گازی و شست و شوی مستمر فیلترها و شبکه داخلی کولر گازی نیز به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف برق کولر صرفه جویی می‌شود.

رضایی از کیشوندان خواست تا هنگام خروج از محل کار لامپ‌های اضافی را خاموش کنند و افزود: تنظیم نرم افزاری کامپیوترها در حالت آماده باش، قرار ندادن بخچال‌های ویترینی در معرض نور مستقیم خورشید، استفاده از لامپ های کم مصرف و توجه به برچسب انرژی لوازم خانگی در هنگام خرید از دیگر مواردی است که با رعایت آن‌ها می‌توان در مصرف برق صرفه جویی کرد.

وی اعلام کرد که کیشوندان حوادث و مشکلات خود در رابطه با برق و آب را به شماره تلفن ۰۷۶۴۴۰۷۰۰۰۰ اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، هرچند برق منطقه صدف در کیش وصل شده اما کیشوندان از قطعی‌های مقطعی برق در نقاط مختلف جزیره خبر می‌دهند.

عامل قطعی برق در منطقه صدف کیش  پرندگان بودند+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha