مشکل برق کیش عدم نظارت بر تولید و توزیع است/ بلاتکلیفی ۱۵ ساله خط انتقال برق

کیش- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و برق نیروی ماهتاب کیش با حمایت از مالکیت سازمان منطقه آزاد بر خط انتقال برق در این جزیره گفت: مشکل امروز جزیره کیش تولید و توزیع برق نیست، بلکه نظارت نکردن بر تولید و توزیع آن است.

به گزارش ایرنا، «حسین قطبی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خطوط انتقال شریان‌های اصلی برق هستند که طبق قانون باید به طور ۱۰۰ درصد در اختیار حاکمیت باشد، اظهار کرد: متاسفانه خط انتقال ۱۹ کیلومتری برق در کیش (موسوم به خطوط ۱۳۲ کیلوولت) حدود ۱۵ سال است که بلاتکلیف مانده و توجهی به آن نشده است؛ تعیین تکلیف این خط انتقال که موازی با رینگ شهری باید انجام می‌شد و هم اکنون به حال خود رها شده است، ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه، شبکه «توزیع» با شبکه «انتقال» برق، ۲ مقوله کاملا جدا از یکدیگر هستند، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش فقط با در اختیار داشتن شبکه انتقال می‌تواند بر توزیع و تولید برق در جزیره نظارت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و برق نیروی ماهتاب کیش با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد امروز هیچ ابزار فیزیکی برای نظارت بر تولید و توزیع برق در کیش ندارد، اذعان کرد: در صورت راه اندازی شبکه انتقال برق توسط سازمان منطقه آزاد، مباحث نظارتی بر تولید و توزیع ماهیت فیزیکی به خود می‌گیرد و فقط در روی کاغذ خلاصه نمی‌شود.

وی بر ضرورت تفکیک شبکه تولید، انتقال و توزیع تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با در اختیار داشتن خط انتقال برق، می‌تواند با ابزاری به نام صدور گواهی تولید و توزیع اقدام به نظارت بر این حوزه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اخیرا با اشاره به غفلت واقع شده در گذشته برای توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی در جزیره، از فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید آب شیرین و احداث نیروگاه برق در جزیره کیش دعوت کرد.

مشکلات زیرساختی مربوط به حوزه آب و برق «کیش» همواره به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این جزیره مطرح است که با توجه به گردشگری بودن منطقه، ضرورت جبران کم کاری‌های رخ داده در یک دهه گذشته ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha