استاندار فارس: ایجاد شهرک مسکونی در محله سعدی شیراز قابل بررسی است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: ایجاد شهرک مسکونی در اطراف محله سعدی شیراز به منظور حل برخی مشکلات ساکنان آن قابل بررسی است.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در حاشیه بازدید از محله سعدی شیراز افزود:در صورت لزوم می توان با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، در نزدیکی همین محله یک شهرک مسکونی جدید برای اهالی این منطقه ایجاد کرد تا علاوه بر کمک به بحث بازآفرینی شهری با توجه به تملک هایی که صورت می‌گیرد، مشکل مسکن ساکنان این محله را نیز رفع کرد.

وی ادامه داد: ساکنان این منطقه در بحث سکونت در وضعیت نابسامانی قرار دارند و لذا استفاده از طرح بازآفرینی بعنوان یک مسیر قانونی برای حل این مشکل ضروری است.

او اظهار کرد: امیدواریم این محله جزو مناطقی باشد که با کمک شهرداری و شورای شهر شیراز، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و گروه های جهادی متعدد و خوب این منطقه به شکل جدی در زمینه بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس: ایجاد شهرک مسکونی در محله سعدی شیراز قابل بررسی است

استاندار فارس، محله سعدی را از محلات اصیل و قدیمی شیراز و ساکنان آن را مردمانی شجاع، صبور و ولایتمدار دانست و ادامه داد: به رغم این جایگاه به این محله آنگونه که شایسته است توجه نشده و باید با سرعت بیشتری برای رفع مشکلات آن بویژه مسائل فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و معیشتی اقدام کرد.

ایمانیه اظهار کرد: شهدای این منطقه یکی از بالاترین تعداد شهدای مناطق شهر شیراز است و تقدیم این تعداد شهید والامقام در یک محله، حکایت از ولایتمداری، توجه به نظام و انقلاب و علاقه مردمان این منطقه به کشور دارد.

وی، با اشاره به مشکلات متعدد این محله در حوزه معابر، آب، برق، فاضلاب، امنیت و مسائل مرتبط با اتباع بیگانه افزود: مقرر شد که هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان و متولیان مرتبط تشکیل شود تا در خصوص حل مشکلات این محله تصمیم گیری شود.

محله سعدی از مناطقی بود که در سیل فروردین سال ۹۸ شیراز، آسیب دید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha