استاندار: شبکه آبرسانی پایدار در ۹۰ درصد روستاهای استان ایلام اجرا شده است

ایلام - ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در راستای رفع تنش آبی در روستاهای کشور است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای این استان بهره مند از شبکه آبرسانی پایدار و سالم است.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» روز چهارشنبه در نشست جهاد آبرسانی با قدردانی از اهتمام بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با همراهی آبفای استان و تعامل این نهادها برای اجرای طرح جهاد آبرسانی، اظهار کرد: در همین ارتباط طی سه سال گذشته(دولت سیزدهم) طرح جهاد آبرسانی در ۱۳.۵ درصد روستاهای استان ایلام اجرا و از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

استاندار ایلام با بیان اینکه رفع تنش آبی در روستاهای استان یکی از اولویت‌ها و دغدغه های مسئولان استان بوده است، ابراز کرد: در ۴۳ سال گذشته حدود ۷۷ درصد روستاهای استان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند و ظرف حدود سه سال گذشته حدود ۱۳.۵ درصد از روستاهای استان آبرسانی شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی یکی از خدمات ماندگار دولت سیزدهم با تعامل و همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در نقاط مختلف استان باید اولویت بندی شود و طرح های که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند، هر چه سریعتر تکمیل شده و برای بهره‌مندی مردم روستاهای استان افتتاح شوند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی طرح عظیمی در راستای حل مشکلات مردم روستاهای در حوزه تنش آبی بوده که با همکاری دولت سیزدهم در کشور اجرایی شده است.

استاندار: ۱۳.۵ درصد روستاهای ایلام در سه سال گذشته آبرسانی شده است

سردار «سید صادق حسینی» ابراز کرد: طرح جهاد آبرسانی در سطح ۵۲روستا در حال حاضر در دست اقدام است که اتمام آبرسانی به این روستاها نیازمند تزریق اعتبار بوده و لازم است مورد توجه مسولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اجرای این طرح، وجود معارضان اراضی مسیر لوله‌های انتقال آب است، گفت: انتظار می‌رود که با تزریق اعتبار مناسب این طرح به زودی در استان تکمیل و فاز بعدی آبرسانی به روستاهای استان در قالب اجرای این طرح آغاز شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی با طراحی احداث ۱۸ مجتمع و برای آبرسانی به ۱۲۸ روستای دارای تنش آبی در سطح استان اجرایی شده است.

«علی ملک‌زاده» با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح پنج‌هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت پیشرفت این پروژه در استان ۷۴ درصد است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی در سطح ۱۰ شهرستان استان اجرایی شده است، یادآور شد: میانگین کشوری درصد پیشرفت این طرح در نقاط مختلف حدود ۵۰ درصد است که استان ایلام جزو سه استان برتر کشور از لحاظ پیشرفت فیزیکی در اجرای این طرح است.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در سطح ۵۲ روستای استان در دست اقدام و ۵۴ روستا هم تکمیل شده است.

به‌ گزارش ایرنا، طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور به همت دولت سیزدهم و تعامل وزارت نیرو، آب و فاضلاب، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha