۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85536129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای مراقبت آبیاری سنواتی در ۸۵۰ هکتار از عرصه‌های خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: طرح مراقبت آبیاری سنواتی در سطح ۸۵۰ هکتار از عرصه های بیابانی استان در سه ماهه نخست امسال اجرا شد.

حسن امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: احیای مراتع فقیر و تخریب شده، تقویت پوشش گیاهی در منطقه و جلوگیری از فرسایش خاک و بیابان زایی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: طرح بیولوژیک، مدیریت رواناب در سطح ۱۹۰ هکتار، اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن (توانمندسازی جوامع محلی و تقویت مشارکت مردمی) از جمله طرح های خاص بیابان زدایی خراسان شمالی در سالجاری بود.

جذب ۶۸ درصد اعتبارات بیابان زدایی

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۶۸ درصد اعتبارات حوزه بیابان زدایی سال ۱۴۰۲ در بخش های مختلف جذب شد.

وی ادامه داد: ۱۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای طرح های بیابان زدایی خراسان شمالی مصوب شد که از این میزان ۷۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تخصیص یافت و برای اجرای طرح های مقابله با این حوزه در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم هزینه شد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha