۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۶:۵۵
کد خبر: 85536167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تربت‌حیدریه فقط یک استخر استاندارد فعال دارد +فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه گفت: فقط یک استخر استاندارد که مجموعه آبی روباز بوده، اکنون در این شهرستان فعال است.

هادی مرادزاده روز جمعه در حاشیه برپایی دوره آموزشی بازآموزی این رشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته یک استخر سرپوشیده دیگر در این شهرستان وجود دارد، اما در حال به روز سازی و رفع نواقص است.
وی ادامه داد: همچنین اکنون یک مجموعه کوچک آبی بی‌مجوز در منطقه شمال شهر تربت حیدریه فعال است که هر چند مالک آن برای کسب مجوز اقدام کرده، اما بدلیل رعایت نکردن استانداردهای اولیه، از نگاه کارشناسی مورد تایید نیست.

به گفته وی، کوچک بودن کاسه استخر، محدودیت فضای مجموعه و رعایت نکردن استانداردهای لازم اماکن آبی برای آموزش شنا، در این استخر مشهود است که باید مشکلاتش برطرف و مجوز لازم برای آن صادر شود.

بازرس استخرهای شنای هیات ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی ادامه داد: از حیث رعایت نکات بهداشتی نیز انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز گزارش شفاف بازدیدهای خود از اماکن آبی شهرستان را به این هیات و شهروندان اعلام کند.

مرادزاده با بیان اینکه مربیان شنا مجاز به آموزش در مکان‌های فاقد مجوز بهره‌برداری از اداره ورزش و جوانان نیستند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند لیست مربیان شنا شهرستان را از طریق کانال تلگرامی هیات شنا مشاهده کنند.

استانداردسازی استخرهای کشاورزی دنبال می شود

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه در ادامه با اشاره به استخرهای کشاورزی که مورد استفاده برای شنا نیز هستند، گفت: خوشبختانه امسال هیچ غرق شدگی گزارش نشده و در عین حال به دنبال استانداردسازی آنها هستیم.

وی اظهار کرد: چنانچه عملیات استانداردسازی در برخی استخرهای کشاورزی که مساحت آنها به ۱۰ هکتار نیز می‌رسد، انجام شود، می‌توانند به یک پدیده گردشگری روستایی نیز تبدیل شوند، اما مالکان این استخرها، اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهند.

مرادزاده با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی شنا در خراسان رضوی، گفت: با هدف ارتقای دانش فنی مربیگری در رشته شنا دومین دوره بازآموزی این رشته به میزبانی تربت‌حیدریه برگزار شد.

وی با بیان اینکه پارسال نخستین دوره آموزشی شنا برای مربیان برگزار شد، اضافه کرد: در این دوره آموزشی یک‌روزه ۲۰ مربی از شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و نیشابور حضور دارند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه ادامه داد: ۱۹ ناجی مرد و ۱۳ ناجی زن، هشت مربی مرد و ۱۳ مربی زن در این شهرستان فعالیت می کنند.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha