گوترش خواستار افزایش حمایت‌های همه جانبه از آنروا شد

تهران- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی با بیان اینکه کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخت‌ترین شرایط به امدادرسانی به فلسطینیان غزه ادامه می‌دهند، خواستار افزایش حمایت‌های همه جانبه از این آژانس شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، گوترش در جریان سخنرانی خود در نشست سازمان ملل برای حمایت از آنروا در نیویورک، با اشاره به کشته شدن ۱۹۵ نفر از کارمندان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: همکاران ما در آنروا علاوه بر اینکه جان خود را در راه کمک به مردم فلسطین در این منطقه از دست می‌دهند، در عین حال در معرض تهمت‌ها و کارزارهای خبری نادرست نیز قرار گرفته‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه با بیان اینکه کارکنان آنروا با وجود شرایط ناعادلانه و درد و رنجی که به آنها تحمیل می‌شود، شجاعانه به کار خود ادامه می‌دهند، تاکید کرد: همکاران ما در آنروا هر روز در یک کابوس زنده از خواب بیدار می‌شوند اما همچنان برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان بی‌دفاع غزه که نیاز مبرمی به دریافت این کمک‌ها دارند، به تلاش خود ادامه می‌دهند.

وی با قدردانی از کشورهایی که پیش از این حمایت‌ خود از آنروا را اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: درخواست من از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی این است که از آنروا و کارکنانش حمایت و با کمک‌های مالی خود از این سازمان در یاری رساندن به نیازمندان، پشتیبانی کنند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنان خود به شرایط هولناک غیرنظامیان فلسطینی در غزه اشاره کرد و گفت: درست زمانی که فکر می‌کردیم شرایط در غزه بدتر از این نخواهد شد، شرایط ساکنان این منطقه هر روز بدتر از روز قبل می‌شود.

گوترش با بیان اینکه در غزه هیچ جای امنی وجود ندارد و فلسطینیان بی دفاع به هر جا در این منطقه نقل مکان کنند باز احتمال کشته شدن‌ آنها وجود دارد، تاکید کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که طرفین شجاعت سیاسی و اراده خود را برای دستیابی به توافق آتش بس نشان دهند زیرا هیچ چیز مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha