نخستین طرح «هادیان زندگی» در خمین اجرا شد

خمین - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: نخستین دوره جامع «هادیان زندگی»با حضور ۶۰ بهورز و ۶۰ مراقب سلامت در معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین برگزار شد.

سعید امینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این افراد در قالب گروه‌های ۳۰ نفری طی ۶ هفته آموزش های لازم را از مربیان آموزش دیده کشوری دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت افزایش جمعیت و سلامت خانواده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر جریان‌سازی «گفتمان‌سازی جمعیت» اقدام به برگزاری دوره «هادیان زندگی» کرده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: این دوره‌ها در راستای آموزش‌های چهره به چهره به منظور ترغیب جامعه به فرزندآوری در کشور برگزار شد.

امینی افزود: در آموزش چهره به چهره افرادی که در حوزه افزایش جمعیت از مهارت اقناع‌سازی برخوردار هستند آموزش ها و مهارت های لازم منتقل شود تا شاهد افزایش و جوانی جمعیت در جمعیت تحت پوشش آنها باشیم.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که مردم به بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت اعتماد دارند لذا وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از سالمندی جمعیت اقدام به اجرای این طرح نموده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha