منافع ملی و مردم در اولویت رئیس جمهور منتخب است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته سلامت ستاد انتخابات رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه منافع ملی و مردم اولویت دارد، گفت: حضور مردم و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بسیار مبارکی بود.

به گزارش ایرنا، سیدرضا رئیس کرمی در آیین تجلیل از اعضای کمیته های سلامت استان‌های ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: امیدواریم نتیجه این انتخاب اصلح از سوی مردم، خیر و بهبودی وضعیت کشور باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه فعالان ستاد در شرایطی بسیار سخت و در زمانی بسیار کوتاه، ساماندهی و برنامه ریزی لازم را انجام دادند، افزود: اعضای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان به دلیل اینکه منافع ملی و مردم برای آنها در اولویت است، با تمام توان فعالیت کردند که متاسفانه از هر سو تحت فشار بودند؛ هم از سوی طرفداران رقیب انتخاباتی و هم از سوی مخالفان مشارکت در انتخابات.

در ادامه این مراسم محمدرضا ظفرقندی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز با بیان اینکه فعالان ستاد انتخاباتی پزشکیان و مردم ایران، کار بزرگ و دور از انتظاری را رقم زدند، گفت: اگر یکماه پیش از جمعیت حاضر در این مراسم سوال می شد، کمتر کسی فکر می کرد که این اتفاق رخ دهد.

وی یادآور شد:‌ رئیس جمهور منتخب بارها تاکید کرده که محال است بدون حمایت بدنه مردمی و جامعه پزشکی بتوان در قبال کارشکنی ها به موفقیت رسید.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد تغییر را مهمترین مطالبه جامعه پزشکی در حوزه سلامت دانست و گفت: تغییر فقط محدود به تعویض افراد نیست بلکه باید نگرش ها تغییر کند و اینکه جان یک انسان، از بسیاری از مسائل سیاسی و جناحی مهمتر است و به سمتی برویم که دستیاران و جوانان جامعه پزشکی مجبور به مهاجرت نشوند و خودکشی نکنند.

پزشکیان وعده‌ای جز عدالت و انصاف نداد

در ادامه محمدجعفر قائم پناه نماینده رئیس جمهور منتخب در این مراسم با بیان اینکه پزشکیان، وعده ای جز عدالت و انصاف نداد، افزود: رئیس جمهور از تمام مردم ایران بدون در نظر گرفتن قومیت، جنسیت و مذهب دفاع می کند تا حقوق آحاد جامعه، تامین شود.

وی افزود: پزشکیان عمر خود را در مسیر سلامت مردم ایران گذاشته است؛ اعتقاد داریم همانگونه که در برنامه های توسعه پنج ساله هم تاکید شده باید پزشکی خانواده و نظام ارجاع استقرار یابد و خرید راهبردی خدمات انجام شود.

قائم پناه در مورد انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: رئیس جمهور منتخب تاکنون برای هیچ فردی حکم و ابلاغ صادر نکرده و هر چیزی که شنیده‌اید یا منتشر شده، گمانه زنی و نادرست است.

قائم پناه ادامه داد: هیچ فردی تا به امروز به عنوان وزیر، معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور انتخاب نشده است بلکه بر اساس روندی شفاف، شاخص هایی تعیین شده تا اعضای هیات دولت، تکراری نباشد و دولتی جوان، شایسته، کارآمد و متعهد بدور از باندبازی و سهم خواهی گروه های مختلف تشکیل شود.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای اصلی کارگروه‌های تشکیل شده با حضور نخبگان، تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان اقوام ایرانی برای انتخاب وزرا و معاونان رئیس جمهور این است که وزیری از دولت‌های گذشته انتخاب نشود بنابراین اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه دولت دکتر پزشکیان، دولت سوم روحانی است، مطلقا صحیح نیست.

شاهین آخوندزاده از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پژوهشگران برجسته کشورمان نیز در این مراسم بر لزوم بهره‌گیری از فرصت پیش آمده در سایه انتخابات ریاست جمهوری برای ارتقای نظام سلامت در کشور تاکید کرد.

وی گفت: آمارها و ارقامی که در برخی رسانه ها از کاهش تورم، مناسب بودن قیمت ارز و مواد غذایی و همچنین شاخص های علمی و سلامت ارائه می شود باید مورد دقت قرار گیرد و در شروع دولت فراگیر و توانمند دولت پزشکیان باید آمارها و شاخص های واقعی نه آن چیزی که برخی رسانه ها عنوان کرده اند، به صورت مدون و منسجم به اطلاع مردم رسانده و ثبت شود.

مردم به صداقت، علم و شفافیت ایمان و اعتقاد دارند

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده و عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دو پیام داشت؛ یکی اینکه مردم پاک فطرت و پاک سرشت ما همچنان به صداقت، پاکدستی، علم، شفافیت، درستی و عدم لغزش در عرصه های مختلف ایمان و اعتقاد دارند. دومین پیام انتخابات این بود که در هر برهه از تاریخ هر گاه مردم دست به دست همدیگر بدهند می توانند تغییر ایجاد کنند.

وی با اشاره به سابقه همکاری مشترک با پزشکیان در مجلس، خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنم وقتی ایشان از حقوق زنان جامعه دفاع می کرد، مورد هجمه نمایندگان مجلس انقلابی قرار می گرفت و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، او را احضار و در جلسات متعددی وی را مواخذه کرد اما روحیه عدالت خواهی آزادی طلبی دکتر پزشکیان باعث شد کالبد تنگ مجلس را خداوند برای ایشان بشکند و در عرصه گسترده تری به مردم خدمتگزاری کند.

محمدجواد کبیر، رئیس اسبق سازمان بیمه سلامت نیز از انتخاب پزشکیان به عنوان بذری برای امید جامعه یاد کرد و گفت: در یک ماه گذشته، سربازان گمنام نظام شبکه بهداشت و درمان از جمله بهورزان، مراقبان سلامت و کارشناسان بهداشتی، ماماها و همه نیروهای جامعه سلامت دست به دست دادند تا یک انتخاب اصلح داشته باشند و امروز قدرت نظام شبکه بهداشت و درمان برای موفقیت یک سرداری که از درون حوزه سلامت و منادی برنامه پزشکی خانواده برخاسته، برای همگان روشن شد.

وی با اشاره به راه اندازی بیش از یک هزار خانه بهداشت و ۱۰۰ مرکز جامع سلامت در استان آذربایجان شرقی در دوران مسئولیت پزشکیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی، به عنوان شبکه ای کامل در کشور در دوره دکتر پزشکیان مطرح شد. امیدواریم که با حضور وی در مسند ریاست جمهوری، بسیاری از وعده هایی که در اسناد بالادستی بر زمین مانده ا ست، محقق شود.

تشکیل کارگروه های مختلف در کمیته سلامت

حمید چوبینه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته سلامت ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: اعضای کمیته های سلامت نقش بی بدیلی در افزایش مشارکت مردم و انتخاب شایسته دکتر پزشکیان، داشتند.

وی با اشاره به حضور نیافتن ۶۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما هم از جنس مردم هستیم و دنبال قطب بندی و دسته بندی نیستیم. این ۶۰ درصد، پیام های روشن و واضحی برای جامعه داشتند و به گونه ای عمل کردند که پیام شان را به مسئولان نظام و نامزدهای انتخابات رساندند.

چوبینه یادآور شد: پزشکیان در فاصله مرحله اول و دوم انتخابات به درستی عنوان کرد که در صورت انتخاب، رئیس جمهور همه مردم و پیگیر مطالبات ۶۰ درصدی هستم که در مرحله اول، مشارکت نکردند.

به گزارش ایرنا، مردم ایران در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که ۱۵ تیرماه برگزار شد، مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور خود انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha