۸۴ تن اقلام اساسی به هیات‌های مذهبی قشم اختصاص یافت

قشم - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از اختصاص ۸۴ تن اقلام اساسی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به هیات‌های مذهبی این شهرستان مرزی خبر داد.

مالک یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این اقلام اساسی شامل ۳۸ برنج، ۱۰ تن شکر، ۳۰ تن مرغ و ۶ تن گوشت قرمز منجمد مورد نیاز در ماه محرم و صفر است که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قشم در بین هیات‌های مذهبی این شهرستان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه این میزان کالای اساسی با نرخ دولتی ارایه می‌شود ادامه داد: توزیع این میزان اقلام اساسی در طول ایام سوگواری محرم تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: هیات های مذهبی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس می توانند با در دست داشتن معرفی نامه برای دریافت گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر به فروشگاه های منتخب مراجعه کنند.

یزدان پناه اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی در تامین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مساجد و تکایا و هیات های مذهبی در سطح جزیره قشم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ۶۵ هیات مذهبی در قشم آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است. واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین (ع) (بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha