۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85531540
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرچم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در قشم به اهتزاز درآمد

قشم - ایرنا - پرچم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) به مناسبت آغاز ماه محرم عصر شنبه با حضور مردم و مسوولان شهرستان مرزی قشم در بالاترین نقطه این شهر و مشرف بر آب های نیلگون خلیج فارس در شهرک نریمان به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و مسوولان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس حضور داشتند طی مراسم نمادینی پرچم عزای ایام محرم و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان به اهتزاز درآمد.

حاضران در فضایی معنوی در این مراسم با سینه زنی و مداحی به سوگواری پرداختند.

این پرچم مشکی با ذکر مبارک و مقدس یا حسین(ع) با ابعاد ۲۲ در ۱۱ متر به نشانه آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر در آسمان شهر قشم و مقابل آب های فیروزه ای خلیج فارس برافراشته خواهد ماند.

فردا (یکشنبه) ۱۷ تیرماه ۱۴۳۰ هجری شمسی برابر با هفتم جولای ۲۰۲۴، اول محرم الحرام سال ۱۴۴۶ هجری قمری است.

امام حسین(ع) امام سوم شیعیان جهان که در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند، با فداکاری بی نظیر خویش در آوردگاه کربلا، درس آزادگی و عزت را به همه جهانیان آموخت.

امام حسین(ع) در واقعه کربلا به صراحت تاکید کردند:"مقصود من، رسوا کردن حکومت ضد اسلامی و برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظلم و ستمگری است. "

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین (ع) (بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha