۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85538101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانش زمین در ویتنام دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی ویتنام، یک ون ۱۶ نفره در اثر رانش زمین و سیل شدید در مناطق کوهستانی شمال این کشور با همه مسافران زیر خاک دفن شد و در این حادثه دست کم ۱۱ نفر کشته و چندین نفر مفقود شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری استریتس تایمز، تیم‌های نجات شامل سربازان و شهروندان استان هاگیانگ، موفق شدند ۱۱ جسد و چهار مجروح را در عملیات نجات پیدا کنند.

بنا به گزارش مقام های محلی، شمار دقیق تعداد افرادی که در ون بودند، مشخص نیست و باران‌های شدید تلاش‌های امدادی و تجسس را پیچیده کرده است.

فام مین چین، نخست‌وزیر ویتنام، به مقام های محلی و سازمان‌های دولتی مرتبط دستور داد تا به سرعت با این فاجعه مقابله کنند و برای رویارویی با سیل و رانش زمین‌های بیشتر آماده باشند.

بر اساس گزارش مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی، حدود ۲۸۰ میلی‌متر باران در طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه باریده است. این آژانس در مورد سیل‌های ناگهانی و رانش زمین در استان‌های هاگیانگ، لائو کای، توین کوانگ، و ین بای هشدار داده است.

کشور ویتنام در معرض حوادث طبیعی است و هر سال صدها نفر در اثر سیل و طوفان کشته می‌شوند. بر اساس گزارش دولت ویتنام، سال گذشته حوادث طبیعی منجر به کشته شدن ۳۸۹ نفر و زخمی شدن ۶۶۸ نفر شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha