نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله پستی در کرمانشاه جابجا شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل پست استان کرمانشاه با اعلام اینکه یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۸۱ مرسوله در سه ماه سپری شده از سال جاری در استان جابه‌جا شد، گفت: ترافیک صادره پست استان ۵۶۷ هزار و ۴۵۲ مرسوله و ترافیک وارده به استان نیز یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۲۹ مرسوله است که نسبت به مدت مشابه به ترتیب هفت و ۱۶ درصد رشد نشان ‌می‌دهد.

«حسین نامداری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت ترافیک پست استان کرمانشاه توضیح داد که سهم ترافیک جذب شده سرویس‌های قراردادی ۱۴ درصد و باجه‌ای ۸۶ درصد است.

وی تصریح کرد که همچنین در ترافیک وارده پست استان کرمانشاه سهم سرویس امانات و بسته‌های پستی در بخش وارده ۵۷ درصد و پاکات پستی ۴۳ درصد است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های توسعه سرویس خریدهای اینترنتی نیز گفت: با توجه به افزایش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و تقاضای بالای مشتریان، جایگاه مبادلات سرویس تجارت الکترونیک در بخش پست دارای اهمیت قابل توجهی شده است. در سال‌های اخیر، با رشد فزاینده فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی، بازار فروش اینترنتی رونق بهتری یافته است. تعرفه مناسب پست برای فعالان این کسب و کار و شبکه مویرگی پست، امکان صادرات محصولات بومی و محلی استان را فراهم کرده و موجب رشد شاخص اشتغال‌زایی استان می‌شود.

برنامه‌های آینده در زمینه سرویس‌های با ارزش افزوده

نامداری در خصوص برنامه‌های پست استان در زمینه سرویس‌های با ارزش افزوده، کدپستی، احراز نشانی و تجارت الکترونیک نیز گفت: در زمینه ارائه خدمات جانبی پستی نظیر سرویس کدپستی، امکان ارائه این سرویس به مشتریان از ۲ طریق حضوری و الکترونیکی فراهم شده است. همچنین، معرفی سرویس شناسه یکتای پست به سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات جهت شناسایی هویت مکانی افراد، به عنوان یکی از خدمات پرکاربرد و دارای اهمیت خدمات الکترونیک دولت هوشمند، در تقویت این سرویس موثر است.

وی افزود: سرویس جدید احراز نشانی نیز نقش موثری در بهره‌برداری از کدپستی و شناسایی هویت مکانی متقاضیان خدمات دولتی و موسسات مالی ایفا می‌کند و از طرفی موجب تسهیل و شفافیت ارائه خدمات پستی به مشتریان می‌شود.

اقدامات ارتقاء کیفیت در سه ماهه نخست سال

نامداری درباره اقدامات صورت گرفته جهت ارتقاء کیفیت خدمات پستی در سه ماهه نخست سال جاری گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی و بکارگیری افراد دارای تجربه و تخصص به عنوان مسئولین سنجه‌های کیفی، تاثیرات مثبتی در راهبری و کنترل انجام فرآیندهای پستی مشاهده شده است.

نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله پستی در کرمانشاه جابجا شد

وی ادامه داد: ایجاد ناحیه جدید پستی پاسداران و انتقال موزعین دفتر پستی پدرام به ناحیه جدید، امکان ارائه خدمات با مطلوبیت بالاتری را فراهم آورده است. همچنین، تشکیل جلسات هفتگی در زمینه آسیب‌شناسی و تحلیل بی‌نظمی‌های پستی، نقش موثری در ارتقاء سطح کیفیت خدمات پستی داشته است.

طرح ملی GNF در بخش شهری و روستایی

مدیرکل پست استان کرمانشاه درباره اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ملی GNF نیز گفت: این طرح در ۲ بخش شهری و روستایی در حال انجام است. در گام اول، ژئوکد کردن اطلاعات کدپستی ۳۵ شهر استان به طور کامل اجرا شده و در بخش روستاها با ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر آموزش کاربران و جذب نیروی انسانی، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، طرح بهنگام‌سازی اطلاعات در حال انجام است.

توسعه سرویس‌های جدید پستی

حسین نامداری در خصوص توسعه سرویس‌های جدید پستی نیز گفت: در جهت توسعه سرویس‌های پستی جدید و پایدار، تعمیم قراردادهای شبکه پستی به استان و همچنین قراردادهای استانی به ادارات پست شهرستان‌های تابعه، ایجاد قراردادهای جدید با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه ارائه خدمات نیابتی نظیر قرارداد جدید صدور و تحویل شناسنامه‌های جدید با ثبت احوال، تداوم قرارداد مسکن ملی، پیگیری انعقاد قرارداد طرح غربالگری نوزادان با مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، ارائه سرویس تمبر شخصی، یادگاری و تمبر یادبود به مشتریان و ورود به بازارهای بالقوه نظیر روستا بازار، در دستور کار بازاریابی قرار دارد.

مدیر کل پست استان کرمانشاه در پایان گفت: با اتکال به خداوند منان و به کارگیری فرامین مدیران بالادستی و رعایت قوانین و مقررات، در تلاش هستیم بهترین خدمات را به مردم شایسته و لایق استان ارائه دهیم و بهترین شرایط روحی و کاری برای همکارانمان فراهم آوریم. با اقدامات و برنامه‌های گسترده دولت سیزدهم و تلاش‌های مستمر مسئولین پست استان کرمانشاه، امید است که شاهد بهبود روزافزون کیفیت خدمات پستی و رضایت بیشتر مشتریان در این استان باشیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha