رشد ۱۵ درصدی ترافیک بسته‌های پستی در استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: در نیمه اول امسال، ترافیک مرسولات پستی رشد بیش از ۱۵ درصدی داشته که برای این مدت میزان قابل‌توجهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نامداری روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران افزود: در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۴۵۳ هزار مرسوله در استان قبول و توزیع شد که از این میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شامل مرسوله های وارده و مابقی مرسوله های صادره بوده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر حجم تجارت الکترونیک و به تبع آن افزایش مرسولات فروشگاه های اینترنتی به ویژه پس از همه‌گیری کرونا در کشور اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع حدود ۲۴۹ هزار مرسوله مربوط به فروشگاه های اینترنتی در استان صادر و وارد استان شده است که این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه با بیان اینکه از این تعداد مرسوله، ۹۱ هزار فقره جزو مرسولات صادره از استان بوده است که ارزش گردش مالی این میزان حدود ۹۵ میلیارد تومان است یادآور شد: در حال حاضر این اداره کل با ۲۷۳ فروشگاه اینترنتی در استان قرار داد منعقد کرده است.

نامداری ادامه داد: با توجه به افزایش حجم مرسوله های پستی در استان این شرکت در نظر دارد تا کار توزیع مرسولات پستی را به بخش خصوصی واگذار کند که مراحل این کار در حال انجام است.

راه‌اندازی دومین سامانه هوشمند سورتینگ کشور در کرمانشاه

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ هزار مرسوله پستی در استان وارد یا صادر می شود یادآور شد: در این راستان پیش بینی شده است تا دومین سامانه هوشمند سورتینگ (تجزیه مرسوله های پستی) کشور پس از تهران در شهر کرمانشاه راه اندازی شود.

رشد ۱۵ درصدی ترافیک بسته‌های پستی در استان کرمانشاه

نامداری افزود: به طور میانگین روزانه در ۲ شیفت صبح و عصر با حدود ۱۱ نفر نیروی انسانی بیش از ۱۲ هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه در مرکز تجزیه و مبادلات این اداره کل پردازش می‌شود که با افتتاح این سامانه، در هر ساعت ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مرسوله تجزیه هوشمند خواهد شد.

وی از جمله مزایای این سامانه را اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر به واسطه اتوماتیک شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی عنوان کرد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی شده است این سامانه تا پایان ماه جاری در استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

راه‌اندازی باجه های خارجی در شهرستان ها

وی با اشاره به وجود ۲۶۴ دفتر پستی دولتی و خصوصی در استان در حال حاضر افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه تنها در شهر کرمانشاه باجه مرسولات خارجی وجود دارد که چنانچه فردی بخواهد اقدام به ارسال مرسوله کند از هر نقطه استان باید به این باجه مراجعه کند.

نامداری اظهار کرد: برای رفاه حال شهروندان پیش بینی شده است در شهرستان های سرپل ذهاب، پاوه و جوانرود نیز در آینده نزدیک در صورت همکاری گمرک باجه های خارجی تاسیس شود.

انجام ۱۵۵ هزار خدمت نیابتی دستاگاه های دولتی در شرکت پست استان

وی با بیان اینکه شرکت پست استان کرمانشاه با ادارات و دستگاه های دولتی ۹۱ قرارداد را برای انجام خدمات نیابتی منعقد کرده است گفت: در سال جاری افزودن بر ۱۵۵ هزار خدمت نیابتی از سوی این شرکت به شهروندان ارایه شده است.

رشد ۱۵ درصدی ترافیک بسته‌های پستی در استان کرمانشاه

نامداری ادامه داد: یکی از مهمترین خدماتی نیابتی در حوزه فراجا است که علاوه بر خدمات بی شماری که در این راستا صورت گرفته است تنها در ایام اربعین امسال بیش از ۳۸ هزار فقره گذرنامه را در سطح استان توزیع کرده است.

وی همچنین از اجرای سامانه ژئوکد در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این طرح در ۳۵ شهر استان به اجرا گذاشته شده و پیش بینی شده در ۶۰ روستا نیز اجرایی شود که با تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تعیین موقعیت جغرافیایی کدپستی روی نقشه یا داده کردن آدرس بر روی نقشه را «ژئوکد» یا کدبندی کردن جغرافیایی می‌گویند.

مدیرکل پست استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اجرای پروژه موسوم به «جی نف»(GNAF) (پایگاه مدیریت نشانی مکان محور) در استان نیز ادامه داد: این پروژه در استان از سال گذشته آغاز و تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مکان به هنگام سازی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رکورد اطلاعاتی نیز به هنگام سازی شده است اظهار کرد: تهیه نقشه به عنوان یکی از زیرساخت‌ها برای داشتن یک نشانی «مکان محور» در استان بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha