تامین آب آشامیدنی؛ مطالبه جدی اهالی تنگ کلوره چهارمحال و بختیاری
عکس آرشیوی است

شهرکرد – ایرنا – جمعی از مردم روستای تنگ کلوره چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرمای هوا، کمبود و قطع شدن آب در برخی از ساعت‌های روز خواستار برطرف شدن این مشکل از سوی مسوولان استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مردم روستای تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری صبح امروز شنبه ۲۳ تیرماه با گلایه نسبت به معضل کمبود و قطعی آب خواستار رفع این مشکل شدند.

تامین آب آشامیدنی؛ مطالبه جدی اهالی تنگ کلوره چهارمحال و بختیاری

آنان می‌گویند: هر چند تلاش شده مشکل کمبود آب به وسیله تانکر آبرسانی برطرف شود اما همچنان مردم روستای تنگ کلوره از کمبود و قطعی آب رنج می‌برند.

خداخواست کریمی یکی از اهالی روستای کلوره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این روستا با مشکل کمبود آب مواجه هستند و هر چند در زمان حاضر تلاش شده که این مشکل با نوبت‌بندی برطرف شود اما همچنان مردم در تنگنا قرار دارند.

وی اظهار داشت: با وجود قرار گرفتن روستای تنگ کلوره در چند کیلومتری چشمه برم، اما امسال با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

سهام کریمی رییس شورای روستای تنگ کلوره خانمیرزا گفت: سرریز آب مجتمع آب‌رسانی ارمند که شامل ارمند سفلی، علیا و آب چنار است به روستاهای امام آباد، چارگاه سادات و تنگ کلوره می‌رسد.

وی افزود: میزان آب در آخر خط انتقال که روستای تنگ کلوره وجود دارد به دلیل مصرف بالای این روستاها کم می‌شود و برخی واحدهای مسکونی محله‌های بالا با کمبود و قطعی آب مواجه هستند.

کریمی ادامه داد: هر چند تلاش شده با تانکرهای آب‌رسانی این مشکل برطرف شود اما به دلیل اینکه این شیوه آب‌رسانی در دسترس نیست مردم با مشکلاتی روبرو هستند.

تامین آب آشامیدنی؛ مطالبه جدی اهالی تنگ کلوره چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه روستای تنگ کلوره در پنج کیلومتری لردگان قرار دارد گفت: تامین آب پایدار برای مردم این روستا از مهمترین نیازها و درخواست‌های مردم این منطقه است.

فرماندار خانمیرزا با تایید ادعای مردم روستای تنگ کلوره به دلیل قطعی آب و کم آبی گفت: تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان از جمله روستای تنگ کلوره در محور جاده اصلی با تنش آبی روبرو هستند.

یدالله خالدی با اشاره به حضور نیروهای آبفا در منطقه برای برطرف کردن این مشکل افزود: تعدادی از اهالی روستای تنگ کلوره در کنار مسجد تجمع داشتند که موجب ایجاد ترافیکی در جاده شد که با حضور اینجانب، بزرگان روستا، دهیار و نیروی انتظامی با تصویب مصوبه‌هایی به مردم قول داده شد که مشکل آب این روستا به صورت فوری حل شد.

وی گفت: افزایش تعداد تانکر برای آب‌رسانی سیار، مدیریت آبی که از مجتمع آب‌رسانی ارمند انجام می‌شود و مدیریت مصرف مردم از جمله این مصوبه‌ها است.

خالدی یادآور شد: با توجه به تنش آبی برخی از روستاهای شهرستان خانمیرزا برای تامین آب نوبت‌بندی شده اما به دلیل حضور گردشگران در این روستا این مشکل در روستای تنگ کلوره بیشتر نمود پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور کارشناسان آب و فاضلاب استان و شهرستان برای بررسی علت قطعی آب در محل روستای تنگ کلوره گفت: براساس بررسی‌های انجام شده علت قطعی اشکال در تاسیسات یکی از ایستگاه‌های پمپاژ آب بوده است.

فرشاد متقی‌نکو افزود: از صبح امروز شنبه۲۳ تیرماه کارشناسان مشغول رفع مشکل هستند و به محض اینکه مشکل برطرف شود، آب آشامیدنی این روستا متصل می‌شود.

به گفته متقی‌نکو ، برای آبرسانی به روستای تنگ کلوره یک خط آبرسانی اجرا شده که آب موجود را برای همه مردم و اهالی برساند افزون براین کارشناسان ژئوفیزیک نیز سه روز است در این روستا برای ارزیابی منطقه برای حفرچاه مستقر شده‌اند.

تامین آب آشامیدنی؛ مطالبه جدی اهالی تنگ کلوره چهارمحال و بختیاری

وی یادآور شد: انتظار می‌رود داده‌های این کارشناسان تا سه روز آینده مشخص و عملیات حفر چاه برای روستا اجرا ‌شود.

متقی‌نکو گفت: همچنین برای برطرف کردن مشکل کمبود آب، آب‌رسانی سیار به روستای کلوره به صورت ویژه در حال انجام است.

وی افزود: آب ارسال شده با تانکر به روستای تنگ کلوره به میزان تامین مایحتاج مردم روستا و به اندازه سرانه مصرف و جمعیت روستا است اما با توجه به مشکل پیش آمده برای تاسیسات آب‌رسانی و همچنین گرمای هوا و افزایش مصرف موجب بروز مشکلاتی برای مردم روستا شده است.

متقی‌نکو گفت: براساس تماس برقرار شده با کارشناسان حاضر در منطقه علت‌یابی انجام شده و کارشناسان مشغول رفع عیب هستند تا آب به مردم تنگ کلوره رسانده شود و تا زمان رفع مشکل آبرسانی سیار انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری گردشگرپذیر است و در ایام محرم نیز مهمانان زیادی وارد استان و شهرستان می‌شود، از مردم درخواست می‌شود، مدیریت مصرف آب را در نظر بگیرند.

به گزارش ایرنا، آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha