۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85538254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در روستاهای خوزستان فراهم شود

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان‌ تاکید کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی برای ماندگاری روستاییان، توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نقش تاثیرگذاری دارد بنابر این زمینه سازی به منظور ایجاد اینگونه صنایع در روستاهای خوزستان ضروری است.

به گزارش ایرنا ، علی اکبر حسینی محراب شنبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خوزستان در سرسرای استان بیان کرد: ایجاد اتحادیه صنفی صنایع تبدیلی در استان ضروری است تا به صورت جدی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی استان کار شود.

وی با تاکید بر توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان افزود: باید نگرشی در حوزه کشاورزی استان رخ دهد که شاهد ایجاد مسیرهای جدیدی برای توسعه کشاورزی باشیم.

حسینی‌محراب استفاده از هوش مصنوعی در تولید و توسعه محصولات‌کشاورزی را مهم دانست و ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان برای رونق هر چه بیشتر حوزه کشاورزی استان پای کار بیایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: بازار صنایع تبدیلی باید پیش بینی و مشخص شوند تا بهترین سودآوری در این بخش به استان اختصاص یابد.

رئیس سازمان‌مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در ادامه این‌نشست توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی را برای استان به عنوان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی ضروری دانست.

مهرداد نیکو تاکید کرد: نیاز سنجی در هر بخشی باید انجام شود تا بیش از نیاز استان مجوز تاسیس واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی داده نشود.

به گزارش ایرنا، خوزستان با تولید سالانه ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی قطب این صنعت در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha