۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85538321
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: روستاها نیازمند زیرساخت‌های کسب و کار هستند 

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: روستاها و مناطق محروم استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کسب و کار به‌ منظور درآمدزایی و رونق اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت عصر شنبه در جلسه بسیج سازندگی لرستان، اظهار کرد: لرستان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور نسبت به سرانه جمعیتی به خود اختصاص داده است و بهترین فرصت‌های اقتصادی در روستاهای این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جهاد سازندگی گفت: بسیج سازندگی با روحیه جهادی در اجرای پروژه ها با حفظ کیفیت و ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ متعارف، طرح های مختلف را انجام می‌دهد.

استاندار لرستان با اعلام مهلت ۱۰ روزه به مدیران دستگاه های متولی مناطق محروم از جمله جهاد کشاورزی، آبفا، نوسازی مدارس، کمیته امداد، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، امور عشایر و سایر دستگاه های مرتبط، خواستار پیگیری و تامین سهم استان از محل اعتبارات تخصیصی در سطح ملی شد.

شفقت، به تخصیص ۲۰ درصدی اعتبارات استانی به اداره‌های استان و شهرستان ها اشاره کرد و خواستار عقد قرارداد و اجرای پروژه های عمرانی تا سقف اعتبارات ابلاغ شده شد و تاکید کرد نیمه اول امسال این فعالیت ها آغاز و اجرا شود.

استاندار لرستان با اشاره به موضوع پهنه بندی مناطق محروم و حاشیه ای تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران این مناطق تا هفته آینده با تشکیل جلسه برای هر منطقه، اولویت‌بندی و به ترتیب سه مساله اصلی برای مناطق آسیب پذیر را تعریف کنند.

وی، همچنین خواستار حضور پررنگ فرمانداران در مناطق آسیب‌پذیر و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی شهرستان و خیران در کمک به حل مسائل مناطق آسیب پذیر شهری شد.

جمعیت استان لرستان حدود یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ است و بنا بر آمار موجود، تقریبا ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha