استاندار لرستان: طرح سرشماری کشاورزی بزرگترین رویداد پژوهشی کشور است

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: طرح سرشماری کشاورزی بزرگترین اتفاق پژوهشی سطح کشور در حوزه کشاورزی است و باید تلاش کنیم داده ها و اطلاعات دقیقی جمع آوری و برای برنامه ریزی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه ستاد سرشماری کشاورزی استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: جهاد کشاورزی میدان دار تخصصی این طرح است و توجیهات تخصصی را این سازمان باید از طریق رسانه ملی تا قبل از آغاز سرشماری به مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه فرمانداران مسوولیت اصلی فضاسازی و توجیه عمومی را برعهده دارند، افزود: از همان روز نخست باید تیمی به محوریت جهاد کشاورزی و با همکاری فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح استان ابهامات مردم را جمع آوری و در ستاد ارائه و رفع کنند.

شفقت عنوان کرد: آمارگیران باید از خودمحوری و خودسلیقگی در سیستم آمار پرهیز و فرم ها را طبق آمار خواسته شده تنظیم کنند، اما نظرات خود را در قالب یک فرم پیوستی در ستاد ارائه دهند تا در آمارگیری های بعدی مرکز آمار اعمال شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دسترسی به آماردهندگان روستایی آسان تر و دسترسی به کشاورزان شهرنشین مشکل تر است، بیان کرد: به دلیل سهم بیش از ۱۲ درصدی کشاورزان شهرنشین در بخش کشاورزی باید آمار این کشاورزان به دقت جمع آوری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تبریک به جامعه اسلامی برای شهادت غرورآفرین "یحیی سنوار" رییس دفتر سیاسی حماس افزود: شهید سنوار فرمانده ای بود که در میدان نبرد با دشمن تا آخرین لحظه مبارزه کرد و در میدان ماند.

شفقت عنوان کرد: اگرچه از دست دادن یکی از چهره های درخشان محور مقاومت لطمه سنگینی بود اما جای او قطعا با افراد شایسته دیگری پر خواهد شد و نبرد با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و رزمندگان اسلام تا سقوط کامل این رژیم از پای نخواهند نشست چرا که این مبارزه میان حق و باطل است.

مشارکت ۱۹۸ کارشناس و مامور آمارگیر در لرستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز افزود: ۱۹۸ کارشناس، مامور آمارگیر و کارشناس فنی در امر سرشماری کشاورزی استان مشارکت دارند که ۱۲۳ نفر از این مجموع آمارگیرانی است که به درب منازل مراجعه می کنند.

سمانه حسن پور افزود: سرشماری به مدت ۴۵ روز برگزار می شود که اولین دوره آموزشی هفتم مهرماه توسط سازمان آمار برگزار و دومین جلسه نیز در سازمان مدیریت استان اجرا و ۵۲ نفر کارشناس فنی آموزش داده شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد از این مجموع کارشناسان جهاد کشاورزی بوده که طی سومین دوره آموزشی در تمامی شهرستان ها آموزش لازم را توسط ستادهای شهرستانی خواهند دید و تا هشتم آبان ماه مقدمات لازم برای برگزاری سرشماری فراهم خواهد شد.

در این جلسه هرکدام از فرمانداران مشکلات موجود در سطح شهرستان های مربوطه را جهت رفع و برگزاری یک سرشماری جامع و دقیق تر مطرح نمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha