امام جمعه اراک: نقش زن در جمهوری اسلامی تاثیرگذار و سازنده است

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نقش زن در جمهوری اسلامی تاثیرگذار، سازنده و ماندگار است و قابل قیاس با نگاه‌ها سایر ممالک بویژه دنیای غرب نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: جمهوری اسلامی نقش اصلی انسانیت و تربیت را به دوش مادران و زنان واگذار کرده است.

وی بیان کرد: نقش زنان در دنیای غرب کمرنگ و یا به سمت منفی و کشاندن به ابتذال است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه، از دامن زن مرد به معراج می‌رود، ادامه داد: مادران ایران اسلامی باید کانون جهاد، اجتهاد، عفت و پاکدامنی باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: الگوی همه باید حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد مختلف از جمله در بحث تربیت فرزندان و همسرداری باشد و نقش آفرینی ایشان را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، خدمات اجتماعی و همه سنگرها که پرچمدار و علمدار است، مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی گفت: مردان و زنان استان مرکزی تاکنون قله‌های بلندی را در بخش‌های مختلف فتح کرده‌اند و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: ۲۰ مدرسه پیش‌حوزی ‌و حوزه علمیه خواهران در این استان فعالیت دارد که این مدارس باید افزایش یابد.

در پایان این آیین از بانوان تاثیرگذار در دومین کنگره استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد و از پوستر سومین کنگره تحت عنوان «بانوی دیار آفتاب» رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha