۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85538845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح پایش و ارتقای تندرستی خانواده در همدان کلید خورد

همدان- ایرنا- معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: اجرای طرح ملی پایش و ارتقای تندرستی خانواده از منظر آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی در همدان به شکل آزمایشی کلید خورد.

معصومه پیردهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای تندرستی زنان و دختران با رویکرد توسعه سلامت اجتماعی و افزایش سطح حمایت‌های اجتماعی در جامعه بانوان اجرایی شده است.

این مسوول یادآور شد: غربالگری وضعیت جسمانی مرتبط با شرایط تندرستی، توجه به ابعاد مختلف تندرستی زنان و دختران با توجه به آسیب پذیر بودن و وجود فقر حرکتی بین آنها، تامین، حفظ و ارتقای سلامت زنان و دختران از طریق شناسایی روش‌های مناسب تشخیصی و درمانی در اختالالت شایع نظیر ناهنجاریهای اسکلتی،عضلانی، توسعه همکاری‌های بین بخشی در حوزه اطلاعات، تحقیقات و برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرتبط با تندرستی زنان و دختران از اهداف اجرایی این طرح است.

اجرای طرح پایش و ارتقای تندرستی خانواده در همدان کلید خورد

وی ادامه داد: همچنین در این طرح نسبت به افزایش آگاهی زنان و دختران در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر شایع از قبیل بیماری‌های قلبی_عروقی، دیابت و بیماری استئوآرتروز از طریق انجام حرکات ورزشی و توانمندسازی زنان و دختران به منظور برقراری افزایش امید به زندگی اقدام می شود.

پیردهقان خاطرنشان کرد: جامعه مخاطب اجرای این طرح را بانوان رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال در طول سال و برای بانوان بالای ۶۰ سال به صورت هفتگی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی، تغییر قابل توجهی در نقش زنان رخ داده است که خستگی ناشی از سنگینی وظایف آنها و سطوح استرس، مخاطراتی را برای سلامت زنان به همراه داشته است، اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های تن سنجی و سبک زندگی و اقدام به غربالگری و بررسی سلامت زنان، می‌توان افراد در معرض آسیب پذیری را شناسایی و برنامه‌های پیشگیری و حمایت‌های درمانی را برای کنترل مشکلات سلامت ناشی از آن را در جمعیت زنان فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، همدان از استان های فعال و پیشتاز در برگزاری طرح های ملی در حوزه ورزش بانوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha